کوشش های بی فایده هند؛ چاندرایان 3 بیدار نمی گردد!

به گزارش ایران عکس، مهندسان سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) برای بیدار کردن ماه نشین و مریخ نورد Chandrayaan-3 از خواب زمستانی پس از دو هفته یخبندان قمری، دست به کار شدند.

کوشش های بی فایده هند؛ چاندرایان 3 بیدار نمی گردد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، روز آدینه (22 سپتامبر)، ISRO در پستی در X، که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد، گفت که کوشش نموده است ارتباط با کاوشگر Vikram و مریخ نورد Pragyan برای اطمینان از شرایط بیداری آنها برقرار کند.

تا کنون، مهندسان از این دو جسم ساخته شده اولیه که در ناحیه قطبی جنوبی ماه فرود آمدند، چیزی نشنیده اند.

Chandrayaan-3 در 23 آگوست در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آمد و هند را به چهارمین کشوری در تاریخ تبدیل کرد که پس از ایالات متحده، روسیه و چین به ماه فرود آمد.

در دو هفته بعد، پراگیان محل فرود را کاوش کرد و تصاویری را به زمین فرستاد، در حالی که ویکرام مجموعه ای از آزمایشات علمی از جمله میزان گیری دمای لایه بالایی سنگی ماه را انجام داد. این کاوشگر بعلاوه ترکیب شیمیایی غبار ماه را تجزیه و تحلیل کرد و ردپایی از گوگرد پیدا کرد که ممکن است سرنخ هایی از فعالیت های آتشفشانی گذشته داشته باشد.

مریخ نورد پراگیان در 2 سپتامبر زمانی که همه ابزارهای آن خاموش شدند به خواب رفت. فرودگر ویکرام دو روز بعد از آن پیروی کرد. این ماموریت اهداف اولیه ماموریت خود را به خاتمه رساند، اما ISRO امیدوار است که این دو فضاپیما بتوانند از شب یخبندان قمری جان سالم به در ببرند.

Chandrayaan-3 دومین کوشش هند برای فرود روی ماه بود. پیش از این، Chandrayaan-2، در سال 2019 به علت یک نقص نرم افزاری سقوط کرد.

منبع: space

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2294

به "کوشش های بی فایده هند؛ چاندرایان 3 بیدار نمی گردد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوشش های بی فایده هند؛ چاندرایان 3 بیدار نمی گردد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های بی فایده هند؛ چاندرایان 3 بیدار نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید