آلمان بر حمایت از عراق تاکید نمود

به گزارش ایران عکس، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آلمانی خود در برلین تاکید نمود: به همکاری مشترک برای رهایی از داعش احتیاج است.

آلمان بر حمایت از عراق تاکید نمود

به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی با هایکو ماس، همتای آلمانی خود ضمن تشکر از دولت آلمان بابت حمایت مستمرش از عراق اظهار کرد: روابط ما با آلمان در زمینه های مختلفی اهمیت دارد.

فؤاد حسین با تاکید بر احتیاج به همکاری مشترک برای رهایی از داعش، گفت: آلمان از عراق در جنگ با داعش حمایت نموده و در ساخت بیمارستان های مختلف در عراق یاری کرد.

وزیر خارجه عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق نیز با اشاره به توافق درباره تشکیل کمیته ای فنی درباره استقرار مجدد این نیروها گفت: تصمیم کابینه حاکی از جدولی برای استقرار دوباره نیروهای آمریکایی است.

فؤاد حسین در ادامه با اشاره به اینکه دولت فرانسه حمایت از حاکمیت عراق را تایید می نماید، گفت: برای معین تاریخ سفر الکاظمی (نخست وزیر عراق) به فرانسه، به پاریس خواهیم رفت.

هایکو ماس نیز در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن تقدیر از طرح اصلاح برای تقویت اقتصاد عراق، اظهار کرد: مبلغ دو میلیارد یورو برای یاری به بازسازی ها به عراق پرداخت کردیم.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر اینکه حمایت نظامی آلمان در ایجاد توانایی های امنیتی عراق ادامه خواهند داشت، گفت: برلین از تقویت ثبات در عراق حمایت می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1222

به "آلمان بر حمایت از عراق تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان بر حمایت از عراق تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید