آمریکا و 10 کشور دیگر آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند

به گزارش ایران عکس، آمریکا و 10 کشور دیگر از جمله 9 کشور عضور شورای امنیت سازمان ملل، آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کردند و این اقدام را بی ثبات کننده خواندند و اعلام کردند که این حرکت کره شمالی بیانگر نقض قطعنامه های شورای امنیت است.

آمریکا و 10 کشور دیگر آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نمایندگان 10 کشور سازمان ملل و بعلاوه کره جنوبی از سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند تا یک صدا آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم نمایند.

آن ها بیانیه ای مشترک صادر کردند و آن را به لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل تحویل دادند.

در این بیانیه آمده است: ما امروز در محکومیت پرتاب موشک بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره که در تاریخ 5 مارس رخ داد، متحد هستیم. مانند 10 پرتاب موشک بالستیک دیگر از ابتدای سال میلادی، این اقدام کره شمالی قطعنامه های متعددی از شورای امنیت را نقض نموده است.

جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) نام رسمی کره شمالی است.

این بیانیه مشترک پس از آن صادر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه ای را پشت درهای بسته برای آنالیز آخرین پرتاب موشک کره شمالی برگزار کرد. گزارش قبلی حاکی از آن بود که این شورا به علت مخالفت چین، در صدور بیانیه رسمی درخصوص کره شمالی شکست خورده است.

این بیانیه مشترک متذکر شده است: در حالی که کره شمالی اقدامات بی ثبات نماینده خود را تشدید می نماید، شورای امنیت سازمان ملل به سکوت خود ادامه می دهد. هر پرتاب موشک بالستیک به وسیله کره شمالی باعث می گردد که خود شورای امنیت سازمان ملل متحد اعتبارش را درخصوص رسیدگی به این شرایط از دست بدهد. ما از همه اعضای این شورا می خواهیم تا یک صدا این اقدامات خطرناک و غیرقانونی کره شمالی را محکوم نمایند.

دیپلمات های 11 کشور از جمله کره جنوبی نیز بر تعهد خود برای تعامل با کره شمالی تاکید کردند.

آن ها اعلام کردند: ما از پیونگ یانگ می خواهیم تا نسبت به مذاکره و تعامل با آمریکا واکنش مثبت از خود نشان دهد. ما از کره شمالی می خواهیم تا به جای استفاده از اقدامات بی ثبات نماینده، از جهت گفت وگو استفاده کند.

این 11 کشور شامل آلبانی، استرالیا، برزیل، انگلیس، فرانسه، ایرلند، ژاپن، نیوزیلند و نروژ بود. کره جنوبی در حال حاضر عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست.

کره جنوبی از کره شمالی خواست تا به تعهدات بین المللی پایبند باشد

در بحبوحه گزارش ها مبنی بر ادامه فعالیت های کره شمالی در مجتمع هسته ای یونگ بیون، وزارت اتحاد کره جنوبی امروز (سه شنبه) از کره شمالی خواست به توافقاتی که با جامعه بین المللی برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره منعقد نموده است، پایبند بماند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه عنوان داشت که تیم نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی نشانه هایی از فعالیت راکتور 5 مگاواتی در مجتمع شمالی پیونگ یانگ را مشاهده نموده و این اقدام را عمیقا تاسف بار خوانده است.

یکی از مقامات رسمی در وزارت اتحاد کره جنوبی به خبرنگاران گفت: دولت کره جنوبی در هماهنگی نزدیک با کشورها و آژانس های مربوطه از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی و آمریکا به نظارت بر فعالیت های هسته ای و موشکی کره شمالی ادامه می دهد.

این مقام رسمی از اظهارنظر بیشتر در خصوص مسائل اطلاعاتی خودداری کرد، اما اضافه کرد که هیچ فعالیت عمده ای که در خور توجه باشد، نبوده است. این مقام اضافه کرد: ما از کره شمالی می خواهیم تا نسبت به توافقنامه هایی که با جامعه بین المللی و کره جنوبی درخصوص خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره امضا نموده است، پایبند بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2083

به "آمریکا و 10 کشور دیگر آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و 10 کشور دیگر آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید