آیا 2 عضو ارشد تحریک طالبان پاکستان بطور مرموز در کابل کشته شدند؟

به گزارش ایران عکس، در حالی که تحریک طالبان پاکستان کشته شدن دو عضو ارشد این گروه را تایید کرده است اما برخی از رسانه های پاکستانی مدعی هستند که این افراد در افغانستان کشته شده اند.

آیا 2 عضو ارشد تحریک طالبان پاکستان بطور مرموز در کابل کشته شدند؟

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، تحریک طالبان پاکستان موسوم به TTP تایید کرده است که شیخ خالد حقانی و قاری سیف الله از اعضای رهبری این گروه کشته شده اند.

این گروه در بیانیه ای اظهارداشت که شیخ خالد حقانی همراه با قاری سیف الله در سفر بودند و هفته گذشته پس از یک درگیری کشته شده اند.

شیخ خالد حقانی که نزدیکان حکیم الله محسود پس از کشته شدن این رهبر سابق تحریک طالبان پاکستان، معاون این گروه شد.

گفته می شود که شیخ خالد حقانی روابط نزدیک با القاعده داشت و در زمان حکیم الله محسود، ریاست شورای طالبان پاکستانی را به عهده داشت.

طالبان پاکستانی تا کنون درباره محل درگیری و کشته شدن اعضای ارشد این گروه جزئیاتی ارائه نداده است اما برخی رسانه های این کشور مدعی هستند که این افراد در شهر کابل کشته شده اند.

یک منبع امنیتی افغانستان امروز جمعه 18 بهمن ماه به صدای آمریکا گفته است که هفته گذشته دو نفر توسط یک شبکه تروریستی در کابل ترور شدند که تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

این منبع اضافه کرد که در پی این حادثه، برخی افراد، توسط امنیت ملی افغانستان بازداشت شده اند و بزودی جزئیات آن در اختیار رسانه ها گذاشته خواهد شد.

وی شرح داد که هویت افراد کشته شده توسط امنیت ملی افغانستان به عنوان طالبان پاکستانی تایید نشده اند.

یک منبع دیگر نیز گفته است که افراد کشته شده در کابل از شهروندان ولایت کنر در شرق افغانستان هستند که اجساد آنها به شهرستان شنتل در این ولایت انتقال یافته است.

مقامات افغانستان و پاکستان همواره یکدیگر را به حمایت از گروه های تروریستی محکوم می کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 772

به "آیا 2 عضو ارشد تحریک طالبان پاکستان بطور مرموز در کابل کشته شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا 2 عضو ارشد تحریک طالبان پاکستان بطور مرموز در کابل کشته شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید