ابلاغ پروتکل برگزاری لیگ برتر ؛ ادامه لیگ بدون تماشاگر ، چه تیم هایی اجازه بازی و تمرین نخواهند داشت

به گزارش ایران عکس، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که پروتکل برگزاری لیگ برتر با همکاری وزارت ورزش تنظیم و ابلاغ شده است، گفت: مسابقات فوتبال فقط برای لیگ برتر و لیگ دسته اول در سه یا چهار هفته آینده بدون تماشاگر و پس از تست همه بازیکنان برگزار می گردد.

ابلاغ پروتکل برگزاری لیگ برتر ؛ ادامه لیگ بدون تماشاگر ، چه تیم هایی اجازه بازی و تمرین نخواهند داشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محسن فرهادی امروز ششم خرداد ماه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اضافه نمود: پروتکل جدیدی با همکاری وزارت ورزش برای برگزاری لیگ برتر تنظیم شده است. بر اساس این پروتکل در مرحله اول تمرینات تیم ها و ورزشکاران آغاز می گردد و بعد از دو سه هفته مسابقات فوتبال فعال فقط برای لیگ برتر و دسته اول با رعایت فاصله گذاری و بدون تماشاگر برگزار می گردد. برگزاری سایر لیگ ها فعلا منتفی است. تمرینات هم فعلا انفرادی و با فاصله انجام می گردد. ماساژ هم برای ورزشکاران ممنوع است.

وی گفت: آموزش و صحبت کردن بین مربی و ورزشکار با رعایت فاصله باید انجام گردد. سرویس های بهداشتی، محوطه استادیوم و سطوع باید گندزدایی شوند. از وسایل حمل و نقل عمومی برای ورزشکاران نباید استفاده گردد. اگر استفاده می گردد باید فاصله گذاری رعایت گردد در غیر این صورت فوتبالیست ها از خودروی شخصی استفاده نمایند. دوش را هم باید بعد از بازی در منزل انجام دهند.

فرهادی تاکید نمود: مسابقات 3 تا 4 هفته بعد از آغاز تمرینات و فعلا بدون تماشاگر خواهد بود. تست آزمایشگاهی تشخیصی از ورزشکاران قبل از آغاز مسابقات انجام می گردد. اگر فردی مثبت بود نمی تواند در مسابقه باشد و اگر تست حداقل 5 نفر از یک تیم مثبت باشد آن تیم اجازه بازی و تمرین نخواهد داشت و باید به قرنطینه برود. این پروتکل مطابق با اصول استاندارد بین المللی و مطابق پروتکل مسابقات فوتبال باشگاه های اروپایی است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اجرای دقیق پروتکل ها بر اساس رعایت چهار محور اصلی بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و وسایل ساختمان و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1121

به "ابلاغ پروتکل برگزاری لیگ برتر ؛ ادامه لیگ بدون تماشاگر ، چه تیم هایی اجازه بازی و تمرین نخواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ پروتکل برگزاری لیگ برتر ؛ ادامه لیگ بدون تماشاگر ، چه تیم هایی اجازه بازی و تمرین نخواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید