اختصاص واکسن سینوفارم و آسترازنکا به خوزستان ، فعالیت مراکز تا 2 بامداد

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فرایند توزیع واکسن در حال اجرا است و از روز یکشنبه مجددا مراکز واکسیناسیون که به علت کمبود واکسن تعطیل بودند، فعال می شوند.

اختصاص واکسن سینوفارم و آسترازنکا به خوزستان ، فعالیت مراکز تا 2 بامداد

دکتر فرهاد ابول نژادیان با اشاره به ورود محموله نو واکسن به خوزستان، اظهار کرد: با توجه به ورود محموله خوب واکسن به کشور، یک محموله 350 هزار دوزی به خوزستان اختصاص یافت که 300 هزار دوز از این تعداد سینوفارم و 50 هزار دوز آسترازنکا است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: فرایند توزیع واکسن در حال اجرا است و از روز یکشنبه مجددا مراکز واکسیناسیون که به علت کمبود واکسن تعطیل بودند، فعال می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به ورود محموله خوب واکسن به کشور، مراکز واکسیناسیون تا ساعت 2 بامداد فعال خواهند بود و در صورت وجود متقاضی پس از این ساعت، گروه بندی ها برای واکسیناسیون به صورت شبانه روزی انجام می گردد.

وی در خصوص انتشار تصاویری از انباشت زباله های عفونی در بیمارستان شهدای ایذه اضافه کرد: در ایذه سایت پسماند زباله عفونی وجود ندارد. شهرداری ایذه باید این سایت را در شهر ایجاد کند تا زباله عفونی بیمارستان ها به این سایت منتقل گردد.

ابول نژادیان بیان نمود: چند محل برای ایجاد سایت پسماند در نظر گرفته شد که با مخالفت اهالی روبرو شدند در حالی که باید برای زباله های عفونی بیمارستانی که بی خطرساز شده اند، سایتی احداث گردد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، در خصوص ارائه خدمات سی تی اسکن به افراد با وزن بالای 100 کیلوگرم هم گفت: دستگاه های سی تی اسکن توانایی خدمات رسانی برای افراد با وزن تا 120 کیلو را دارند که امکان انجام این کار در اهواز فراهم شده است اما هیچ دستگاه سی تی اسکنی در ایران یا جهان برای انجام سی تی اسکن برای افراد 150 تا 160 کیلوگرم وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1785

به "اختصاص واکسن سینوفارم و آسترازنکا به خوزستان ، فعالیت مراکز تا 2 بامداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص واکسن سینوفارم و آسترازنکا به خوزستان ، فعالیت مراکز تا 2 بامداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید