ادامه اعتراضات ضد دولتی در تایلند پس از برگزاری انتخابات

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: اعتراضات ضد دولتی در تایلند در حالی ادامه خواهد یافت که معترضان یک روز پس از برگزاری انتخابات جنجالی بار دیگر خواهان استعفای نخست وزیر شده اند.

ادامه اعتراضات ضد دولتی در تایلند پس از برگزاری انتخابات

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ معترضان تایلندی روز گذشته برگزاری انتخابات در بعضی مناطق شهر بانکوک پایتخت و جنوب این کشور را با اختلال روبرو کردند و بار دیگر قصد دارند امروز دوشنبه به اعتراضات ضد دولتی با هدف برکناری نخست وزیر ادامه دهند.

بر اساس این گزارش در جریان خشونت های انتخاباتی که روز گذشته در تایلند به وقوع پیوست حداقل 7 نفر زخمی شدند. انتخابات سراسری تایلند روز گذشته در حالی با اصرار نخست وزیر برگزار گردید که دادگاه قانون اساسی و کمیسیون انتخابات خواهان به تعویق افتادن آن شده بودند.احزاب مخالف نیز که به شدت نگران پیروزی مجدد نخست وزیر تایلند در انتخابات بودند این انتخابات را تحریم نموده و خواهان استعفای نخست وزیر و اجرای اصلاحات سیاسی هستند. دولت تایلند از روز 22 ژانویه به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام نموده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند. اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 380

به "ادامه اعتراضات ضد دولتی در تایلند پس از برگزاری انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات ضد دولتی در تایلند پس از برگزاری انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید