اعتراض به ساخت فرودگاه در نزدیکی میراث تاریخی پرو

به گزارش ایران عکس، به دنبال برنامه ساخت فرودگاه بین المللی در نزدیکی ماچوپیچو اعترض های مردم پرو در مخالفت با این اقدام شدت گرفته است.

اعتراض به ساخت فرودگاه در نزدیکی میراث تاریخی پرو

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آرت نیوزپیپر، باستان شناسان، تاریخدانان ، راهنماهای تورهای گردشگری و دیگر اقشار جامعه از دولت پرو می خواهند، برنامه ساخت یک فرودگاه بین المللی را در نزدیکی بنای تاریخی ماچو پیچو متوقف کند. طرح ساخت و ساز چندین میلیارد دلاری این فرودگاه که به منظور کوتاه کردن زمان مسافرت گردشگران راهی به این منطقه ارائه شده است، اوایل امسال در حالی شروع شد که چندین بولدوزر بخش اعظمی از زمین های نزدیک به ورودی دره مقدس را هموار کردند. قرار است ساخت این فرودگاه تا سال 2023 به اتمام برسد.

گردشگران می توانند برای بازدید از این مکان تاریخی که نامش در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده از قطاری که مبدا آن شهر کوسکو است، استفاده نمایند، با این وجود رسیدن به ماچوپیچو 3 ساعت زمان می برد.

این مکان تاریخی هرساله بیش از یک میلیون بازدیدنماینده را به این منطقه می کشاند. این رقم دو برابر چیزی است که یونسکو در قبال محافظت از این مکان تاریخی، وعده داده بود.

ناتالی ماجلوف تاریخدان هنری اهل پرو دانشگاه کمبریج که شروعنماینده موج اعتراضات بود، معتقد است ، برنامه ساخت فرودگاه در این منطقه بسیار کوته بینانه است و در بلندمدت آینده این مکان تاریخی را به خطر می اندازد.

وی اعلام کرد: ساخت فرودگاه در این منطقه، حفاظت از یکی از باارزش ترین مکان های تاریخی و باستانی دنیا را به خطر می اندازد.

دولت پرو معتقد است پروژه ساخت فرودگاه بین المللی در این مکان سبب ایجاد بیش از 2 هزار شغل می گردد و فرصت های مالی مختلفی به ارمغان می آورد.

ماچوپیچو که از آن به عنوان شهر گمشده اینکا ها نام برده می گردد، حدود سال 1450 میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شد. این دژ در 50 مایلی کوسکو پایتخت اینکاها قرار گرفته است و به همین دلیل هرگز مانند سایر شهرهای اینکاها پیدا و ویران نشده است.

در طول قرن ها، جنگل های اطراف این مجموعه رشد نموده و آن را پوشانده است و به همین دلیل از نظرها پنهان مانده و تنها عده معدودی از وجود آن اطلاع داشته اند.

در بیست وچهارم ژوئیه 1911 میلادی، ماچو پیچو از طریق هیرام بینگام، تاریخ شناس آمریکایی در یک سخنرانی در دانشگاه ییل به دنیای غرب معرفی گردید. او از طریق راهنمایی محلی هایی که گه گاه به سایت مراجعه می کردند به آن جا راهنمایی شد.

ماچو پیچو به عنوان میراث دنیای یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و به عنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصربه فرد از تمدن اینکاها اکنون به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جدید شناخته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 207

به "اعتراض به ساخت فرودگاه در نزدیکی میراث تاریخی پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به ساخت فرودگاه در نزدیکی میراث تاریخی پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید