اعلام رقم دستمزد کارگران تا ساعاتی دیگر

به گزارش ایران عکس، نشست دستمزد شورای عالی کار در حالی ادامه دارد که گروه کارگری و کارفرمایی از دقایقی قبل به طور جدی روی افزایش پایه حقوق کارگران وارد مذاکره شده اند. وزیر کار به نمایندگان هر دو گروه تاکید نموده که حداقل دستمزد کارگران امشب نهایی گردد.

اعلام رقم دستمزد کارگران تا ساعاتی دیگر

به گزارش خبرنگاران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست دستمزد اظهار کرد: کوشش ما ایجاد اجماع میان همه گروههای کارگری و کارفرمایی برای تعیین نرخ حداقل مزد بر مبنای ماده 41 قانون کار است. البته این اجماع حاصل شده اما در کوششیم تا توافق جمعی مطلوب به دست آید.

وی گفت: امیدواریم در این شب مبارک با اجماع دولت، کارگر و کارفرما حداقل دستمزد سال 99 را اعلام کنیم.

دویست و نود و یکمین نشست شورای عالی کار از ساعت 16 شروع شده و علیرغم آنکه نمایندگان کارفرمایی مسائل بنگاهها و شرایط حال کشور را پیش می کشند، نمایندگان کارگری در کوششند با استناد به افزایش هزینه معیشت خانوارهای کارگری، دولت و کارفرمایان را متقاعد نمایند افزایش دو میلیون و 800 هزارتومانی روی پایه مزد کارگران لحاظ گردد.

پیش از این بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار پیش بینی نموده بودند که افزایش حقوق کارگران به دو میلیون و 800 هزار تومان در سال 99 روی پایه حقوق اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به اعلام وزیر کار مبنی بر توافق جمعی اعضای شورای عالی کار به احتمال زیاد تا ساعاتی دیگر رقم دستمزد کارگران تعیین خواهد شد.

کمیته دستمزد شورای عالی کار در آخرین نشست خود در سال گذشته رقم هزینه ماهانه سبد معیشت خانوارهای کارگری را حدود 5 میلیون تومان اعلام نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 950

به "اعلام رقم دستمزد کارگران تا ساعاتی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام رقم دستمزد کارگران تا ساعاتی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید