ان بی سی ادعا کرد: ترامپ خواهان گزینه های بیشتر برای مقابله با ایران شد

به گزارش ایران عکس، فارس نوشت: گزینه هایی برای آنچه برخورد با ایران پس از حمله به آرامکو خوانده شده، در اختیار رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اما او خواهان ارائه گزینه های بیشتر از جانب تصمیم سازان آمریکایی شده است.

ان بی سی ادعا کرد: ترامپ خواهان گزینه های بیشتر برای مقابله با ایران شد

پس از حمله نظامی تلافی جویانه پیروز ارتش یمن به تأسیسات شرکت نفتی سعودی آرامکو، مقامات آمریکایی و رسانه های غربی کوشش نموده اند ایران را در پس پرده این حمله جلوه دهند. ایران ادعای آمریکایی ها را قاطعانه رد نموده است.

بر اساس گزارش روز سه شنبه ان بی سی، به رئیس جمهور آمریکا گزینه هایی در مورد اقدامات ممکن ارائه شده، از حمله سایبری تا حمله به تأسیسات نفتی ایران و او خواسته تا گزینه های بیشتری ارائه گردد.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این یک بار از آمادگی کشورش در برابر ایران اطلاع داد اما ساعاتی بعد تأکید کرد که او به دنبال جنگ با هیچکس نیست.

به نوشته ان بی سی، یک گزینه دیگر می تواند حمله عربستان سعودی به ایران با یاری آمریکا باشد، یاری هایی نظیر همکاری اطلاعاتی.

این در حالی است که جرالد فیرشتین، سفیر پیشین آمریکا در یمن می گوید ایالات متحده به دنبال راه هایی برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره است و ترامپ درک می نماید که مردم آمریکا یک درگیری نظامی نمی خواهند.

وی همچنین افزوده، حتی عربستان سعودی هم نمی خواهد به جنگی با ایران کشیده گردد ... چون می داند که بسیار سخت خواهد بود که از پاسخ های تلافی جویانه ایران بگریزد.

از سوی دیگر، امروز (چهارشنبه) فاش شد که به دنبال اتهامات اخیر مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران درباره دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو)، جمهوری اسلامی ایران یک یادداشت رسمی و هشدارآمیز به طرف آمریکایی ارسال نموده است.

در این یادداشت ضمن محکوم کردن ادعاهای مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی علیه ایران، اعلام شده که اگر حمله ای [ولو محدود] به ایران صورت بگیرد واکنش جمهوری اسلامی فوری و شدید است و به منشأ تهدید، محدود نخواهد شد و ممکن است دامنه وسیع تری از منشأ تهدید را نیز در بر بگیرد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز روز چهارشنبه تأکید کرد که سیاست راهبردی ایران،کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و برطرف بحران های منطقه ای به وسیله مصاحبه است، لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدیدترین وجه که می تواند موجب شگفتی متجاوزان باشد، به شرارت های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

ارتش یمن، بامداد شنبه گذشته در حمله ای تلافی جویانه به تأسیسات شرکت سعودی آرامکو در بقیق و خریص که با 10 فروند پهپاد بومی صورت گرفت، عملیات صدور روزانه 5.7 میلیون بشکه نفت عربستان سعودی را مختل کرد. کارشناسان نظامی، این عملیات نظامی را کاملا پیروزیت آمیز توصیف نموده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 389

به "ان بی سی ادعا کرد: ترامپ خواهان گزینه های بیشتر برای مقابله با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ان بی سی ادعا کرد: ترامپ خواهان گزینه های بیشتر برای مقابله با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید