بار دیگر درگیری ها در بغداد بالا گرفت

به گزارش ایران عکس، بار دیگر تظاهرات در مناطق مختلف عراق شاهد درگیری هایی شده است، سخنگوی نیروهای امنیتی عراق تاکید نمود، گروهک هایی هستند که از تظاهرات برای حمله به تاسیسات نفتی و بنادر سوء استفاده می نمایند.

بار دیگر درگیری ها در بغداد بالا گرفت

به نقل از سایت النشره، سخنگوی نیروهای مسلح عراق امروز اعلام نمود، گروهک هایی از تظاهرات برای کوشش جهت نابودی و به آتش کشیدن تاسیاست دولتی، بنادر، تاسیسات نفتی و اموال و منازل شهروندان سوء استفاده می نمایند.

این سخنگو گفت: با این گروهک ها با قاطعیت و با روحیه مسؤولانه برای ممانعت از تخریب برخورد می کنیم و عوامل پشت پرده را بازداشت خواهیم کرد.

پیشتر سخنگوی وزارت کشور عراق نیز اعلام نموده بود، تظاهرات در بغداد طی 24 ساعت گذشته منجر به کشته شدن سه تظاهرنماینده و زخمی شدن 107 تن شده در حالیکه بین آنها 37 تن نیروهای امنیتی هستند. این درحالی است که شاهدان عینی به الجزیره از افزایش تعداد کشته ها به چهار تن خبر دادند.

وی اعلام نمود، گروهی سه فروشگاه فروش لوازم ورزشی در منطقه حافظ القاضی را آتش زدند و نیروهای امنیتی نیز سه مظنون را بازداشت کردند.

در بصره نیز منابع محلی گفتند، تظاهرنمایندگان تعدادی از خیابان ها و مسیرهای اصلی را به منظور ممانعت از رفتن کارمندان به محل های کارشان بستند، تظاهرنمایندگان خواهان اعتصاب و دست کشیدن از کار در موسسات دولتی هستند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، از ساعات اولیه صبح امروز تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به میدان التحریر در مرکز بغداد رفتند این به رغم هشدار وزارت آموزش نسبت به اتخاذ تدابیری علیه دانشجویان و دانش آموزان غایب است.

منطقه بین خیابان الرشید و پل الاحرار، جایی که بانک مرکز واقع شده است نیز طی دو روز گذشته شاهد درگیری هایی بود اما امروز صبح آرام بود.

این در حالی است که شنبه نیز بغداد شاهد درگیری هایی بین نیروهای ضد شورش با تظاهرنمایندگان در نزدیکی پل الاحرار در مرکز بغداد بود. در عین حال برای چهار روز متوالی درگیری ها در خیابان الرشید بغداد در جریان بود. تظاهرنمایندگان قصد دارند از موانع بتنی به سمت پل الشهدا عبور نمایند. پل الاحرار یکی از پل های اصلی در بغداد است.

تظاهرنمایندگان عراقی مسیرها و پل های اصلی در بصره و ذی قار را بستند. گفته می گردد تعداد کشته های بصره به سه تن و تعداد زخمی ها به بیش از 70 تن افزایش یافت.

تظاهرنمایندگان پل النصر در مرکز شهر ناصریه در استان ذی قار را بستند و مانع از حرکت افراد و عبور و مرور شدند آنها با تایرهای شعله ور ورودی پل را مسدود کردند. همچنین یک منبع پلیس استان ذی قار گفت: نیروهای امنیتی با شلیک تیر هوایی اجازه عبور صدها تن از معترضان را از پل الزیتون ندادند.

از سوی دیگر، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر مخالفت خود را با حمل تصاویر خاندان صدر در اعتراضات اعلام نمود و خواهان عدم فراگیری مدارس ابتدایی و بخش بهداشت در اعتصاب در صورت تداوم آن شد.

صفحه صالح محمد العراقی نزدیک به مقتدی صدر در فیسبوک نوشت: نیروهای امنیتی باید دست در دست ملت بدهند و حمایت از تظاهرنمایندگان عمل نمایند و این نیروها نباید دست به تجاوز بزنند زیرا خداوند تظاهرنمایندگان را دوست ندارد.

العراقی اضافه کرد: صدر به من اطلاع داده راضی نیست تصاویر خاندان صدر در دست معترضان باشد و شعارهایی برای آنها یا علیه آنها سر داده گردد.

صدر اعلام نموده در صورت تداوم اعتصابها بخش بهداشت و آموزش به خصوص مدارس ابتدایی از آن مستثنی شوند زیرا آموزش امری واجب است و نباید آینده شان تضییع گردد.

همچنین شورای استانداری نینوا در شمال عراق امروز نجم الجبوری سرلشکر بازنشسته را به عنوان استاندار جدید بعد از برکناری منصور المرعید استاندار سابق انتخاب کرد.

عراق از اکتبر صحنه اعراضات گسترده علیه شرایط مالی بوده است که در جریان این اعتراضات تعدادی کشته و زخمی شدند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،انتقاد حیدر العبادی از ایران در گفت وگو با العربیه!

19:48 ::

1398،8،29

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 569

به "بار دیگر درگیری ها در بغداد بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار دیگر درگیری ها در بغداد بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید