با اشتباه ترامپ، گرنل سفیر آمریکا در برلین ماند

به گزارش ایران عکس، ایرنا نوشت: برخلاف گفته رییس جمهوری آمریکا، مقام های این کشور اعلام کردند ریچارد گرنل دیپلمات جنجال آفرین ایالات متحده همچنان سفیر این کشور در آلمان خواهد بود.

با اشتباه ترامپ، گرنل سفیر آمریکا در برلین ماند

با تور آلمان ارزان پاییز 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان و از چهره های مورد اعتماد ترامپ که به خاطر اظهارات مداخله جویانه اش بارها مورد انتقاد قرار گرفته، کماکان به فعالیت خود در این سمت ادامه دهد.

شبکه دویچه وله به نقل از مقام های آمریکایی اعلام نمود که خبرهای منتشرشده از سوی خبرگزاری ها مبنی بر عوض شدن سفیر ایالات متحده در برلین درست نبوده است. به گفته این مقام ها دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، در بیان این موضوع در روز گذشته دچار اشتباه شده است.

ترامپ پیش از سفر خود به هند، به پرسش های خبرنگاران در برابر کاخ سفید پاسخ داد. در این میان از ترامپ درباره گرنل هم سؤال شد که پیش تر از سوی او به عنوان سرپرست موقت اداره اطلاعات ملی آمریکا منصوب شده بود.

رییس جمهوری آمریکا همچنیین در پاسخ گفت که فرد دیگری را به عنوان سفیر در برلین منصوب خواهد نمود. ترامپ اضافه کرد که چند نامزد را برای این پست در نظر دارد که همگی تخصص لازم را دارند و او به زودی مشخصا نام فرد مورد نظر را مطرح خواهد نمود.

در پی این سخنان ترامپ خبرها و گزارش های متعددی درباره کنار رفتن گرنل از مقام سفیر آمریکا در آلمان منتشر شد. با این حال اینک مقام های آمریکایی موضوع را تکذیب نموده اند. به گفته آنان، ترامپ می خواسته بگوید که او به زودی می خواهد سرپرست دائم اداره اطلاعات ملی آمریکا را معرفی کند و پس از آن گرنل دوباره به عنوان سفیر به برلین باز خواهد گشت.

گرنل از شروع فعالیت اش به عنوان سفیر آمریکا در آلمان چهره ای جنجالی بوده و واکنش های شدیدی را هم برانگیخته تا جایی که شماری از سیاستمداران آلمانی خواستار اخراج او شده اند. این دیپلمات وفادار به ترامپ بارها بدون رعایت قواعد دیپلماتیک و اغلب در توییتر مسایلی را که معمولا پشت درهای بسته عنوان می شوند، به عرصه عمومی کشانده است.

وی از سال 2018 که سفیر آمریکا در آلمان شد بارها به خاطر انتقادهای صریح و تند از سیاست های دولت آنگلا مرکل، از جمله در خصوص بودجه دفاعی، همکاری با روسیه در پروژه خط لوله انتقال گاز و عدم قاطعیت در برابر جمهوری اسلامی جنجال آفریده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 810

به "با اشتباه ترامپ، گرنل سفیر آمریکا در برلین ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اشتباه ترامپ، گرنل سفیر آمریکا در برلین ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید