برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی، قاچاق سوخت با اتوبوس گردشگری

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، در این هفته، خبر رسید که مدیر داخلی مجموعه جهانی پاسارگاد گفت: با ایجاد گیت ورودی و کنترل بلیت در مجموعه پاسارگاد، دیگر به هیچ خودرویی اجازه پارک تا فاصله 250 متری از آرامگاه کوروش داده نمی گردد.

برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی، قاچاق سوخت با اتوبوس گردشگری

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر به کانادا با تور هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محمد نصیری حقیقت مدیر داخلی مجموعه جهانی پاسارگاد به خبرنگاران گفت: قرار است به زودی گیت کنترل بلیت برای این مجموعه جهانی ایجاد گردد در آن صورت ورود وسایل نقلیه به مجموعه ممنوع خواهد شد. در حالی که اکنون خودروها تا 50 متری آرامگاه متوقف می شوند.

وی درباره ساخت پارک کنار جاده ای و کمپ گردشگران با الگوبرداری از پردیس کوروش نیز گفت: در جهت 1400 متری دو طرف ورودی اصلی شهر مادر سلیمان قرار است این پارک ایحاد گردد عرض هر طرف این طرح 11 متر به طول 700 متر خواهد بود در این طرح مکان های نشیمن برای مسافران و گردشگران با الگوبرداری تقریبی از بناهای تاریخی موجود ایجاد می گردد تا تداعی گر تاریخی بودن منطقه باشد.

چهار میلیارد تومان هزینه آماده سازی موزه دوران اسلامی شد

دوباره از موزه دوران اسلامی خبر رسید که این موزه در هفته دولت افتتاح می گردد. اما درباره اقدامات اجرا شده پیرو افتتاح این موزه، مدیر فنی پروژه آماده سازی موزه دوران اسلامی گفت که چهار میلیارد تومان برای آماده کردن این موزه تا هفته دولت هزینه شده این مبلغ غیر از بودجه ای است که در ده سال اخیر خرج شده بود.

بهنام رضایی گفت: کارهای آماده سازی موزه دوران اسلامی در مراحل پایانی است و در هفته دولت افتتاح می گردد.

وی درباره اینکه بارها اعلام شده این موزه به مناسبت های مختلف افتتاح می گردد، اما این اقدام رخ نداده گفت: من درباره وعده های افتتاح قبلی اطلاعی ندارم به ما هم این تاریخ ها را اعلام می کردند ولی پروژه در حد افتتاح نبود اما اکنون شرایط افتتاح آماده شده است.

مدیر فنی و مدیر پروژه آماده سازی موزه دوران اسلامی با بیان اینکه از زمان آماده سازی این موزه، چهار میلیارد تومان هزینه کردیم گفت: نمی دانم تا قبل از اینکه این پروژه به دست من برسد چقدر در این موزه هزینه نموده اند.

قاچاق گازوئیل با اتوبوس گردشگری!

این هفته خبرنگاران در گزارشی گفت که یک دفتر خدمات مسافرتی، گردشگران ایرانی خود را با اتوبوسی به ارمنستان فرستاد که حدود 900 لیتر سوخت گازوئیل در زیر آن جاسازی شده بود!

یکی از آژانس های مسافرتی که خود را مجری تورهای گردشگری ارمنستان معرفی و شماره ای را به عنوان شماره ثبتی مورد تایید سازمان میراث فرهنگی منتشر نموده است، هر هفته پنجشنبه ها تور زمینی و هوایی ارمنستان را برگزار می نماید.

م.قربانی یکی از مسافران این تور به خبرنگاران گفت: زمانی که خواستیم بارهایمان را در مخزن اتوبوس قرار دهیم متوجه شدیم تعداد بسیار زیادی آب معدنی و آب میوه در این مکان قرار داده شده است. برایم سوال بود آیا این همه آب معدنی و آبمیوه برای همه افراد تور واقعا ضروری است یا نه؟ چون فکر می کردیم این آب معدنی و آب میوه ها را برای پذیرایی از ما آورده اند اما در طول سفر حتی یک شیشه آب به ما ندادند و همه آنها را در طول سفر به چند برابر قیمت در ارمنستان فروختند. غیر از آن در طول سفر، بوی مشمئزکننده گازوئیل همه مسافران را اذیت می کرد. آنها می گفتند حتما فیلترها کثیف شده است. بوی بد گازوئیل و حرکت کند اتوبوس به دلیل سنگینی بیش از حد آن سوالات بی جواب ما در طول سفر بود. تا اینکه سر مرز حدود 5 ساعت معطل شدیم برای اینکه اجازه ورود به ایروان را به اتوبوس بدهند. ماموران مرز، راننده اتوبوس را به دلیل حمل 900 لیتر اضافه سوخت جریمه کردند! اما من تصور می کنم که میزان سوخت داخل اتوبوس بیشتر از 900 لیتر بود چون راننده اتوبوس با ماموران مرز بسیار صحبت کرد تا به او تخفیفی در جریمه بدهد.

تصویری که گردشگران تور ارمنستان از تخلیه گازوئیل جاساز شده در اتوبوس گرفتند

وی گفت: هر چند دقیقه یک بار، اتوبوس متوقف می شد و از مخزن های گازوئیل جاسازی شده در زیر اتوبوس شلنگی گازوئیل را بیرون می داد و راننده و همراهش که به عنوان راهنمای تور با ما آمده بود، گازوئیل را به افراد مختلف می فروختند. آنجا بود که متوجه شدیم مقدار زیادی گازوئیل زیر اتوبوس جاسازی شده و آنها در قالب تور گردشگری، قاچاق گازوئیل انجام می دهند.

بخش زیادی از تمدن تاریخی ایران در نمادهای میراث فرهنگی نهفته است

اولین نشست شورای عالی میراث فرهنگی نیز این هفته برگزار گردید. اما خبرهای ارسال شده از این نشست همگی تنها حاکی از صحبتهای همبشگی مسئولان درباره اهمیت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بود. در این برنامه، معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت فعالیت ها و برنامه های سازمان میراث فرهنگی گفت: بخش زیادی از فرهنگ و تمدن تاریخی ایران، در نمادهای میراث فرهنگی کشور نهفته است که باید ضمن حفاظت از این میراث تاریخی، برای معرفی آن به مردم جهان کوشش کنیم.

اسحاق جهانگیری حوزه گردشگری را نیز از بخش های پراهمیت سازمان میراث فرهنگی برشمرد و با اشاره به برنامه های سازمان برای جذب گردشگران و نیز توسعه گردشگری حلال در ایران، بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های مورد احتیاج جهت رشد و توسعه صنعت توریسم در کشور تأکید کرد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه مالی نیز حضور داشتند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گردشگری را از ظرفیت های مهم کشور برشمرد و از آمادگی این سازمان برای همکاری در این زمینه اطلاع داد.

در ادامه این جلسه راهکارهای مختلفی برای حفاظت از میراث فرهنگی و نیز حل مسائل و مسائل حوزه گردشگری و جذب توریست به ایران مورد بحث و گفتگو نهاده شد و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 679

به "برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی، قاچاق سوخت با اتوبوس گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی، قاچاق سوخت با اتوبوس گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید