تأکید وزیر خارجه عمان بر نقش موثر ایران در منطقه

به گزارش ایران عکس، وزیر امور خارجه عمان در ملاقات مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران ضمن گفت وگو درباره تحولات یمن، مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه، بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه تأکید کرد.

تأکید وزیر خارجه عمان بر نقش موثر ایران در منطقه

با تور عمان ارزان قیمت از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که به مسقط سفر نموده امروز (سه شنبه) با بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه، تحولات یمن و موضوعات منطقه ای مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ارائه گزارش آخرین کوشش های جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل انساندوستانه و توقف جنگ در این کشور، از اقدام سلطنت عمان در اعزام هیأت به صنعاء و کوشش این کشور برای یاری به حل مسالمت آمیز بحران در همکاری با سازمان ملل متحد استقبال کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز کوشش های این کشور در بحران یمن را گامی برای حل فاجعه انسانی موجود در یمن و ثبات منطقه ای خواند.

وی همچنین بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه ای تأکید کرد.

خاجی در این سفر همچنین با شیخ خلیفه الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه عمان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن به تفصیل بحث و گفت وگو کردند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز دوشنبه 24 خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر خاجی به مسقط خبر داده بود.

چندی پیش نیز محمدجواد ظریف در سفری دوره ای به منطقه به عمان رفت و با همتای عمانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

از سوی دیگر، مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز اخیرا به تهران سفر کرد و 18 خرداد ماه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در مورد ابعاد مختلف بحران یمن و راه های دستیابی به صلح و ثبات در این کشور به گفت وگو و گفتگو پرداخت.

ظریف در دیدار گریفیتس با بیان این که جنگ، راه چاره بحران یمن نیست، بر ضرورت برطرف محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه یاری های انسانی به آنها تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1670

به "تأکید وزیر خارجه عمان بر نقش موثر ایران در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید وزیر خارجه عمان بر نقش موثر ایران در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید