تامین اعتبار آب شیرین کن های استان بوشهر در اولویت وزارت نیرو است

به گزارش ایران عکس، وزیر نیرو گفت: تامین اعتبار و تکمیل آب شیرین کن های استان بوشهر از جمله آب شیرین کن بوشهر و سیراف-جم در اولویت برنامه های این وزارتخانه است.

تامین اعتبار آب شیرین کن های استان بوشهر در اولویت وزارت نیرو است

به گزارش از ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست با استاندار بوشهر، معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر که در دفتر وزیر برگزار گردید، تسریع در اجرای طرح های آبرسانی را در اولویت برنامه های این وزارتخانه دانست و اعلام کرد: تأمین بخشی از آب استان های ساحلی به وسیله آب شیرین کن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

او با اشاره به اجرای طرح های آب شیرین کن در شهر ها و روستا های استان بوشهر و تاکید بر تامین اعتبار مورد احتیاج برای تکمیل آن ها اضافه نمود: سرعت بخشی در راه اندازی طرح های آب شیرین کن این استان از جمله طرح 35 هزار مترمکعبی بوشهر و 28 هزار متر مکعبی سیراف - جم در اولویت برنامه های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.

استاندار بوشهر هم گفت: شرایط آبرسانی در استان بوشهر بهبود یافته است و با تکمیل طرح های در دست اجرا به شرایط پایداری دست می یابیم.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه طرح های مهم آبرسانی در استان دست اجراست، اضافه نمود: علاوه بر نوسازی شبکه های آبرسانی، طرح های آب شیرین کن برای تامین آب آشامیدنی روستا ها و شهر ها در حال اجراست که فرایند آن ها مطلوب است.

او با اشاره به افزایش ظرفیت فراوری آب در طرح آب شیرین کن 10 هزار متر مکعبی بوشهر به 22 هزار و 500 متر مکعب، این کار را در حل مسائل آبرسانی در نقاط مختلف این شهر از جمله رفع شدن جیره بندی در نقاط جنوبی موثر دانست.

استاندار بوشهر طرح های آب شیرین کن در دست اجرا در استان بوشهر را برشمرد و ادامه داد: دو طرح مهم آب شیرین کن شامل 35 هزار متر مکعبی بوشهر و 28 هزار مترمکعبی سیراف - جم در دست اجراست که تکمیل آن ها در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

گراوند همچنین ایجاد تأسیسات آب آشامیدنی در روستا ها در قالب مجتمع هاى روستایى را از جمله طرح های شاخص و مؤثر در پایدارى تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر بیان کرد.

او به فرایند اجرای طرح های شبکه گذاری فاضلاب در بوشهر هم اشاره نمود و گفت: بافت تاریخی بوشهر یکی از نقاط مهم و با ارزش این شهر است که طرح جمع آوری فاضلاب آن در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با قدردانی از توجه وزیر نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب نسبت به طرح های آبرسانی استان بوشهر گفت: مجوز آب شیرین کن به ظرفیت فراوری 150 هزار متر مکعب آب برای تامین آب آشامیدنی شهر ها و روستا های استان با حمایت وزیر نیرو و شرکت مهندسی آبفا صادر شده که بخشی از این طرح ها به بهره برداری رسیده است و بخشی هم سال جاری و بقیه در سال های بعد تکمیل و افتتاح می گردد.

عبدالحمید حمزه پور با اشاره به اجرای طرح های آب شیرین کن جم و بوشهر اعلام کرد: تکمیل طرح آب شیرین کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر و 28 هزار متر مکعبی جم در اولویت برنامه ها قرار گرفته است که کوشش می گردد بر اساس برنامه مشخص شده وارد مدار فراوری گردد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1114

به "تامین اعتبار آب شیرین کن های استان بوشهر در اولویت وزارت نیرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اعتبار آب شیرین کن های استان بوشهر در اولویت وزارت نیرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید