تشکیل ائتلاف مثلث لوبلین توسط لهستان، لیتوانی و اوکراین برای تقویت همکاری ها

به گزارش ایران عکس، کشورهای لهستان، لیتوانی و اوکراین برای تقویت همکاری های سیاسی، مالی، امنیتی و تشدید اقدامات در مقابله با بحران کرونا ائتلافی موسوم به مثلث لوبلین را تشکیل دادند.

تشکیل ائتلاف مثلث لوبلین توسط لهستان، لیتوانی و اوکراین برای تقویت همکاری ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، کشورهای لهستان، لیتوانی و اوکراین می خواهند در آینده در مسائل مالی، امنیتی و سیاسی به صورت تنگاتنگ تر با هم همکاری نمایند. وزرای امور خارجه این کشورها در نشستی در لوبلین لهستان همکاری های بیشتر در زمینه مبارزه با بحران کرونا را در دستور کار قرار دادند.

آن ها در یک نشست مشترک در شهر عظیم لوبلین ائتلافی موسوم به مثلث لوبلین را ایجاد کردند. این تشکل به منظور تقویت روابط با یکدیگر و همچنین با ناتو و اتحادیه اروپا ایجاد شده است.

لیناس لینکه ویشوس، وزیر امورخارجه لیتوانی و دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، میزبان جاکیچ کژاپوتوویچ، وزیر امور خارجه لهستان در لوبلین لهستان بودند. آن ها در این نشست به موانع سیاسی، امنیتی در منطقه پرداختند.

ان ها در یک بیانیه مشترک اقدامات روسیه در شرق اوکراین را محکوم کردند و از دولت روسیه خواستند به مرزها و حاکمیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.

خارجه اوکراین در این نشست با نگاهی به بحران کرونا بر لزوم همکاری تنگاتنگ تر این سه کشور در زمینه مبارزه با بحران کرونا تاکید نموده و گفت: یک همکاری تنگاتنگ تر در این زمینه باید به هر 3 کشور و بخصوص اوکراین در بهبود اوضاع مالی یاری کند.

وزیر امورخارجه لهستان هم با توجه به وقوع احتمالی موج دوم کرونا به این مسئله اشاره نمود که در آینده نباید فرایند بستن مرزها برای مقابله با این مسئله در پیش گرفته گردد.

وی تاکید نمود: ما در یک دنیا با وابستگی های متقابل زندگی می کنیم و امیدواریم چنین اقدامات افراطی که سفرها به کشور ما را غیر ممکن می نماید دیگر اجرایی نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1146

به "تشکیل ائتلاف مثلث لوبلین توسط لهستان، لیتوانی و اوکراین برای تقویت همکاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل ائتلاف مثلث لوبلین توسط لهستان، لیتوانی و اوکراین برای تقویت همکاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید