تصمیم کانادا برای کاهش فراوری نفت، رشد قیمت تداوم یافت

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز سه شنبه در انتظار تصمیم اوپک و متحدان برای کاهش فراوری نفت در اجلاس این هفته و تصمیم کاهش فراوری نفت کانادا، قیمت های نفت خام به رشد خود ادامه دادند.

تصمیم کانادا برای کاهش فراوری نفت، رشد قیمت تداوم یافت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

تاجران می گویند صلح 90 روزه بین آمریکا و چین، همچنان بازارهای جهانی را تقویت می نماید.

تا ساعت 9:02 به وقت تهران، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، با 40 سنت یا 0.8 درصد افزایش به 53.35 دلار رسید؛ قیمت شاخص بین المللی نفت خام، برنت دریای شمال، 40 سنت یا 0.7 درصد بالا رفت و به 62.09 دلار رسید.

پس از توافق موقت واشنگتن و پکن بر سر اختلافات تجاری، هر دو شاخص نفتی حدود 4 درصد در جلسه دیروز رشد کردند؛ ضمن اینکه سازمان کشورهای صادرنماینده سوخت، اوپک، در 6 دسامبر در دفتر مرکزی خود در وین اتریش، دیدار خواهد نمود تا در خصوص یک سیاست فراوری مشترک توافق نمایند. در همین تاریخ، سیاست فراوری با غول غیر اوپکی فراوری نفت، روسیه، مذاکره خواهد شد.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی به مشتریان خود گفت: ما انتظار داریم اوپک در پنج شنبه پیش رو در وین، بر سر کاهش فراوری توافق کند.

این بانک گفت: کاهش روزانه 1.3 میلیون بشکه از فراوری نفت اوپک و روسیه، برای معکوس کردن فرایند افزایش مداوم ذخایر انبارها، مورد احتیاج است. این کوشش ها می تواند قیمت نفت برنت را بالای 65 دلار نگاه دارند.

آن چه در کاهش عرضه مازاد نفت به اوپک یاری می نماید، کاهش شدید فراوری نفت کانادا است. فراورینمایندگان استان آلبرتای کانادا فراوری نفت خود را 325000 بشکه در روز کاهش دادند تا ذخایر اضافی انبارها استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 400

به "تصمیم کانادا برای کاهش فراوری نفت، رشد قیمت تداوم یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم کانادا برای کاهش فراوری نفت، رشد قیمت تداوم یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید