تصویب یک میلیارد و 62 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی

به گزارش ایران عکس، دویست وچهل و هشتمین جلسه هیأت سرمایه گذاری خارجی با حضور اعضای هیأت سرمایه گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه گذاری و یاری های مالی و فنی ایران برگزار گردید.

تصویب یک میلیارد و 62 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی

در این نشست 65 طرح سرمایه گذاری خارجی شامل 44 طرح سرمایه گذاری خارجی جدید، 5 مورد مربوط به افزایش سرمایه گذاری خارجی و 16 مورد دیگر مرتبط با تغییرات طرح های سرمایه گذاری خارجی و انتقالات ارزی سرمایه گذاران، به تصویب رسیده است.

بر اساس این گزارش، ارزش طرح های سرمایه گذاری خارجی جدیدی که در این نشست به تصویب رسیده است، معادل مبلغ یک میلیارد و 62 میلیون دلار است که مربوط به اجرای طرح ها در بخش های مختلف مالی در کشور می گردد.

بنابراین گزارش، سرمایه گذاران خارجی مربوط به طرح های مذکور از 16 کشور جهان هستند. همچنین محل اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی مصوب در این نشست، در 20 استان کشور است.

بر این اساس، تعداد طرح های سرمایه گذاری مصوب از 119 طرح سرمایه گذاری در سال 1398 به 222 طرح سرمایه گذاری خارجی در سال 1399 و میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب از پنج میلیارد و 200 میلیون دلار سال 1398، تا به امروز به رقم معادل 6 میلیارد و 100 میلیون دلار در سال 1399 رسیده است که نشانگر افزایش قابل توجهی است.

اعضای هیأت سرمایه گذاری خارجی (معاون وزیر امور خارجه، معاون سازمان برنامه وبودجه کشور، معاون ارزی بانک مرکزی و رؤسای اتاقهای بازرگانی و تعاون ایران، معاون وزیر امور مالی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری) هستند و حسب مورد از وزارتخانه یا دستگاه های تخصصی ذیربط برای نشست در هیأت سرمایه گذاری خارجی دعوت به عمل می آید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1523

به "تصویب یک میلیارد و 62 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب یک میلیارد و 62 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید