کوشش سه کشور اروپایی -عربی برای باز کردن سفارت سوریه

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: ایتالیا، تونس و کویت به دنبال از سرگیری مناسبات دیپلماتیک با سوریه و باز کردن سفارتخانه این کشور در خاک خود هستند.

کوشش سه کشور اروپایی -عربی برای باز کردن سفارت سوریه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، منابع اطلاع رسانی موثق سوری به روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی اعلام کردند که سه دولت عربی و اروپایی به دنبال باز کردن سفارتخانه های بسته شده سوریه در خاک خود هستند.

این منابع اعلام کردند که ایتالیا ، کویت و تونس به دنبال بازگشایی سفارت های سوریه هستند و می خواهند فعالیت های دیپلماتیک و رسمی خود را با دمشق از سر بگیرند. این در حالی است که ماهها از قطع مناسبات دیپلماتیک میان این کشورها با سوریه در پی بحران امنیتی در این کشور می گذرد.

بنا بر اعلام این منابع، این سه دولت تمایل خود را به مقامات سوری در بازکردن سفارت های سوریه در رم ، کویت و تونس اعلام نموده اند.

دولت های غربی و اروپایی که از توطئه های خود برای براندازی دولت سوریه در پی پایداری ارتش و وفاداری مردم به بشار اسد رئیس جمهور منتخب خود ناامید شدند، یکی پس از دیگری سیگنال های مثبتی را برای از سرگیری روابط به وزارت خارجه سوریه ارسال می نمایند.

پیوستن صدها جوان تونسی و کویتی به گروه های تروریستی داعش و النصره نیز نگرانی های این کشورها از احتمال بازگشت آنها به داخل کشور و ایجاد ناامنی در آنجا را افزایش داده است، به همین علت آنها به دنبال هماهنگی های امنیتی با دمشق هستند تا مانع از بازگشت تروریست ها به کویت و تونس شوند.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 459

به "کوشش سه کشور اروپایی -عربی برای باز کردن سفارت سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سه کشور اروپایی -عربی برای باز کردن سفارت سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید