تلفات درگیری های کنگره آمریکا به 5 تن افزایش یافت

به گزارش ایران عکس، با فوت یکی از مامورین پلیسی که در جریان هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا مصدوم شده بود، تعداد تلفات وقایع چهارشنبه شب به پنج تن افزایش یافت.

تلفات درگیری های کنگره آمریکا به 5 تن افزایش یافت

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز (آدینه) به نقل از پلیس کاپیتول اطلاع داد که برایان سیکنیک که در درگیری با طرفداران ترامپ مجروح شده بود، ساعاتی پیش جان خود را از دست داد.

رسانه های آمریکایی پیش از این اطلاع داده بودند که در جریان حمله به کاپیتول هیل، یکی از طرفداران ترامپ به ضرب گلوله نیرو های امنیتی کشته شد و سه تن دیگر نیز به علت وخامت حالشان به مرگ طبیعی جان خود را از دست دادند.

بسیاری از مقام های آمریکایی و کشور های دیگر هجوم به کنگره را که در جریان آن بیش از 60 تن نیز زخمی شده و افزون بر 80 تن دستگیر شده اند، محکوم کردند. تعدادی از اعضای دولت ترامپ نیز استعفا نموده و بعضی از اعضای کنگره خواستار عزل وی شده اند.

چهارشنبه (17 دی) و پس از خاتمه سخنرانی ترامپ در جمع طرفدارانش، صد ها تن از حامیان وی به ساختمان کنگره که مشغول آنالیز آراء گزینشگران بود هجوم برده و فرایند تائید نهایی نتایج انتخابات 13 آبان را دچار وقفه کردند. با این حال پس از فروکش کردن التهابات، نمایندگان مجلس و سناتور ها با تائید آراء گزینشگران به پیروزی جو بایدن رسمیت بخشیدند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1435

به "تلفات درگیری های کنگره آمریکا به 5 تن افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات درگیری های کنگره آمریکا به 5 تن افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید