توافق روسیه و هند برای تقویت همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریسم

به گزارش ایران عکس، روسیه و هند توافق کردند تا کوشش های مشترک برای مقابله با تروریسم و تامین اقتصادی آن در چارچوب سازمان های چندجانبه از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری های شانگهای و گروه بریکس را تقویت نمایند.

توافق روسیه و هند برای تقویت همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریسم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که مقامات مسکو و دهلی درباره گسترش کوشش های مشترک در زمینه مقابله با تروریسم و تامین اقتصادی آن در چارچوب سازمان های چندجانبه از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری های شانگهای و گروه بریکس توافق کردند.

روز چهارشنبه در دهلی یازدهمین نشست گروه کاری روسیه-هند در زمینه مقابله با تروریسم به ریاست مشترک معاونین وزرای خارجه دو کشور برگزار گردید.

بر اساس این اطلاعات، طرفین در این نشست توافق کردند تا کوشش های مشترک برای مبارزه قاطع با تروریسم و تامین اقتصادی آن، در چارچوب ساختارهای چندجانبه از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری های شانگهای و گروه بریکس را تقویت نمایند. همچنین تصمیم گرفته شد تا نشست بعدی گروه کاری در این زمینه در روسیه و در زمانی که برای هر دو طرف مناسب باشد برگزار گردد.

در این نشست دیپلمات های بلندپایه دوکشور اقدامات لازم برای تقویت و تعمیق همکاری های دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم، از جمله تبادل اطلاعات و تجارب، برگزاری نشست های مرتب در سطح کارشناسان و افزایش توان بالقوه مناطق در این زمینه را آنالیز کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، طرفین تروریسم در هر شکل آن را محکوم نموده و بر ضرورت تقویت همکاری های بین المللی با هدف مبارزه همه جانبه و مداوم با تروریسم تاکید نموده و معتقدند که در این راستا نباید معیارهای دوگانه وجود داشته باشد.

معاونین وزرای خارجه روسیه و هند همچنین نسبت به افزایش تهدیدات تروریستی در مقیاس جهانی و منطقه ای و به خصوص افزایش فعالیت های تروریستی در جنوب آسیا ابراز نگرانی نموده و بر لزوم از بین رفتن کامل تمامی پناهگاه های امن برای تروریست ها تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 411

به "توافق روسیه و هند برای تقویت همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق روسیه و هند برای تقویت همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید