توصیه سازمان جهانی بهداشت به قرنطینه محلی

به گزارش ایران عکس، ماریا ون کرکوو ضمن هشدار درباره تبعات اجرای قرنطینه با شدت یکسان در تمام مناطق یک کشور، تاکید نمود که کشورها برای ریشه کنی کووید-19 باید به سمت تدابیر قرنطینه محلی و متناسب با هر منطقه بروند.

توصیه سازمان جهانی بهداشت به قرنطینه محلی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا ون کرکوو رئیس بخش واکنش به بیماری های همه گیر سازمان دنیای بهداشت ضمن هشدار درباره تبعات اجرای قرنطینه با شدت یکسان در تمام مناطق یک کشور، تاکید نمود که کشورها برای ریشه کنی کووید-19 باید به سمت تدابیر قرنطینه محلی و متناسب با هر منطقه بروند.

این مقام بهداشت دنیای که ریاست گروه واکنش به همه گیری در بخش بیماری های نوظهور را برعهده دارد در مصاحبه اختصاصی با روزنامه انگلیسی تلگراف درباره اقدامات کشورها در اجرای قرنطیه کامل یا جزیی گفت: چنین اقداماتی ابزارهایی شفاف و صرفا اجباری بوده که به کشورها فرصتی داد تا زیرساختهای بهداشتی خود را برای مقابله کووید-19 تقویت نمایند.

تا انتها ماه مارس (اسفند-فروردین) که شیوع ویروس کرونا در دنیا از کنترل خارج شد بیش از 100 کشور قرنطینه کامل یا جزیی را اجرا کردند که روی میلیاردها نفر از مردم تاثیر گذاشت.

این مقام سازمان دنیای بهداشت همچنین با توجه به رویدادهای شش ماه گذشته تا به امروز که شرایط بهداشتی اضطراری در دنیا اعلام شد گفت که هزینه های مالی، بهداشتی و اجتماعی قرنطینه بسیار هنگفت بوده است.

وی شرح داد که قرنطینه چیزی نیست که سازمان دنیای بهداشت توصیه کند اما لازم بود این روش در بعضی کشورها به دلیل شیوع سریع بیماری اجرا گردد. اما ما امیدواریم که دیگر لازم نباشد کشورهای قرنطینه سراسری را دوباره اجرا نمایند.

کرکوو در مقابل از کشورها خواست از ابزارهای موجود برای اتخاذ رویکردی متناسب و بومی شده برای مهار بیماری های عفونی جدید استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کووید- 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

این ویروس تا به امروز بیش از 18 میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده و آمریکا در صدر همه کشورهای دنیا واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1148

به "توصیه سازمان جهانی بهداشت به قرنطینه محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه سازمان جهانی بهداشت به قرنطینه محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید