جانسون: از مردم هنگ کنگ روی برنمی گردانیم

به گزارش ایران عکس، نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد، در صورتی که چین مصوبات امنیت ملی جدید خود را علیه هنگ کنگ اعمال کند، کشورش از هنگ کنگی ها روی برنخواهد گرداند.

جانسون: از مردم هنگ کنگ روی برنمی گردانیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در نشریه تایمز نوشت، مصوبات امنیت ملی جدید چین علیه هنگ کنگ با تعهدات بین المللی پکن بر اساس توافق سال 1984 تناقض دارد.

او ادامه داد: هنگ کنگ پیروز می گردد زیرا مردمش آزاد هستند. اگر چین ادامه دهد، اقداماتش در تناقض مستقیم با تعهدات بر اساس بیانیه مشترک 1984، پیمانی لازم الاجرا که در سازمان ملل ثبت شده است، خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس پیش از این نیز از امکان بازنگری و تغییر قوانین و مقررات مهاجرتی میان انگلیس و چین پس از تصویب قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ اطلاع داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) از انگلیس به خاطر اظهارات وزیر امور خارجه اش درباره هنگ کنگ انتقاد کرد. وی گفت: انگلیس هیچ قلمرو قدرت یا نظارتی بر هنگ کنگ ندارد و ثبات و رفاه این دولت شهر تنها از سوی نیروهای خارجی تهدید می گردد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه گفته بود که چین با سرکوب هایش در حال نابودی هنگ کنگ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1045

به "جانسون: از مردم هنگ کنگ روی برنمی گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: از مردم هنگ کنگ روی برنمی گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید