حاج یوسف زاده: جودوی نابینایان شایسته قهرمانی بود

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران از اندونزی؛ محمدرضا حاج یوسف زاده سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان گفت: در کار تیمی خوب عمل نکردیم زیرا ارنج تیمی ما فوق العاده بود، با محاسباتی که انجام داده بودم باید سه دو از سد تیم کره می گذشتیم اما نتیجه برعکس رقم خورد و ورزشکار ما در وزن نخست قبل از اینکه اجرای فن حریف دچار مشکل تنفسی شد. اما در بخش انفرادی تمام نفرات اعزامی به جاکارتا خوب عمل کردند و از تمامی آنان راضی هستم و ما توانستیم از هفت وزن شش مدال رنگارنگ کسب کنیم.

حاج یوسف زاده: جودوی نابینایان شایسته قهرمانی بود

حاج یوسف زاده با اشاره به پیش بینی خود از نتایج انفرادی و تیمی بازیکنان قبل از اعزام به جاکارتا، عنوان نمود: نتایج عالی و در سطح انتظار بود اگر داور روز گذشته با ورزشکار ازبک مهربانانه برخورد نمی کرد بدون شک در مدال طلا هتریک می کردیم.البته نمی خوام تنها کار داور برای نتیجه نگرفتن بهانه کنم اما ورزشکاران ما در این دوره به ویژه در بخش انفرادی تمام توان خود را به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت جودو نابینایان نباید در باد این مدال ها خوابید اظهار کرد: برای پیشرفت جودو و عقب نماندن از قافله رقیبان آسیایی از فردا صبح در محل دهکده بازی ها تمرینات را شروع می کنم و امیدوارم مسوولان نیز با رفع مسائل پیش روی این رشته در بخش نابینایان، بتوانند یاری های لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: از مسئولان محترم خواهشمندم نوع نگاه خود را به جودو نابینایان تغییر دهند زیرا ما نیازمند اردوهای خارجی و برگزاری تمرینات مشترک با تیم های قدرتمند هستیم امیدوارم یاری نمایند تا این مشکل رفع گردد.

وی ادامه داد: ما باید تیم دوم برای جایگزین کردن ستاره ها داشته باشیم و این نیازمند بودجه ضروری است. مسائل اقتصادی کنونی سد راه رفع کردن این مشکل است و ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در اقلیت هستند و سالن و مکان تمرین برای آنان فراهم نیست. برخی از آنان با جودوکاران سالم تمرین می نمایند که ممکن است برای جودوکاران نابینا و کم بینا آسیب زا باشد.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان در زمینه خاطرنشان ساخت: در حالی که ما از کمبود بودجه برای تشکیل تیم دوم رنج می بریم ضروری است شرایطی فراهم گردد تا ورزشکارانی که مشکل بینایی دارند در فدراسیون نابینایان و تیم های تحت نظر این فدراسیون جذب شوند و این کار در مورد وحید نوری قهرمان وزن منهای 90 کیلوگرم این دوره از مسابقات به خوبی مثمر ثمر بود. این سیاست در شرایط کنونی در کشورهای ازبکستان و کره جنوبی در حال انجام است.

یوسف زاده در سرانجام با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی دنیا در کشور پرتغال گفت: در بازگشت به ایران باید نشستی با رییس انجمن جودو و مسوول فنی نابینایان داشته باشیم تا نسبت به شرکت تمام افراد تیم به مسابقات دنیای تصمیم گیری گردد. البته فکر کنم تیم ناقص اعزام گردد و ما نتوانیم با ترکیب کامل در این بازی ها شرکت کنیم.

ورزشکارات رشته جودو نابینایان و کم بینایان ایران با راهنمایی محمدرضا حاج یوسف زاده در سومین دوره مسابقات پاراآسیایی توانست در بخش تیمی عنوان نایب قهرمانی و در بخش انفرادی نیز 2 مدال طلا، یک نقره و سه برنز کسب کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 65

به "حاج یوسف زاده: جودوی نابینایان شایسته قهرمانی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاج یوسف زاده: جودوی نابینایان شایسته قهرمانی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید