خبرنگاران آزادی 110 زندانی غیرعمد و چند خبر از شمال استان اصفهان

به گزارش ایران عکس، کاشان - خبرنگاران - آزادی 110 زندانی غیرعمد، تداوم محدودیت تردد شبانه در کاشان، اجرای 11 طرح امدادی هلال احمر اردستان، ساخت مجموعه چند منظوره چمن مصنوعی در آران و بیدگل و 11 کرونایی در نطنز، عنوان های بعضی اخبار روز شنبه شهرهای منطقه شمال استان اصفهان است.

خبرنگاران آزادی 110 زندانی غیرعمد و چند خبر از شمال استان اصفهان

110 زندانی غیرعمد در کاشان آزاد شدند

رییس زندان کاشان گفت: 110 نفر از مددجویان این ندامتگاه که در مجموع به پرداخت 271 میلیارد و 538 میلیون ریال در 6 ماه گذشته محکوم شده بودند، آزاد شدند.

محسن محبوبی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای آزادی 68 نفر زندانی غیرعمد شامل 49 نفر محکوم اقتصادی، 14 نفر مهریه و نفقه و پنج نفر پرداخت دیه در مجموع 259 میلیارد و 313 میلیون ریال هزینه شد.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه های آزادی مددجویان را ستاد دیه کشور و کاشان و کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین کردند.

رییس زندان کاشان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان کاشان و کارشناسان مددکاری زندان 197 میلیارد و 473 میلیون ریال از محکومیت اقتصادی 57 نفر از مددجویان توسط شاکیان بخشیده شد.

به گفته وی، پیش از این نیز 12 نفر به پرداخت سه میلیارد و 117 میلیون و 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند که یک میلیارد و 112 میلیون ریال را هیات قاسم ابن الحسن امامزاده باب المراد آران و بیدگل پرداخت و 755 میلیون ریال هم از سوی شاکیان بخشیده شد.

رییس زندان کاشان خاطر نشان کرد: اجرای برنامه کاهش جمعیت کیفری فرصتی است تا محکومان اقتصادی که ناخواسته گرفتار زندان شده اند به آغوش خانواده بازگردند و زندگی آبرومندانه ای در جامعه داشته باشند.

وی تاکید نمود: بر اساس آموزه های دینی مهم ترین شاخصه جامعه اسلامی حاکم شدن فرهنگ صلح و سازش است و این فرهنگ باید در هیات های مذهبی و نشست های دینی به مردم یادآوری و در جامعه نهادینه گردد.

محبوبی، جهل به قانون را یکی از دلایل مهم محکومیت در مراودات اقتصادی و تجاری اعلام و افزود: با مشورت با آگاهان و مشاوران هر حرفه قبل از هر اقدام می توان مانع از این مسائل شد.

محدودیت تردد شبانه در کاشان برقرار است

فرمانده انتظامی کاشان گفت: باوجود تغییر شرایط کرونایی کاشان از قرمز به نارنجی، محدودیت رفت وآمد شبانه در سطح شهرستان همچنان تداوم دارد.

سرهنگ حسین بساطی افزود: بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، در سطح نواحی نارنجی با جمعیت بالای 200 هزار نفر، کماکان محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 تا چهار بامداد در سطح شهرستان از امروز (شنبه) مانند 2 هفته گذشته برقرار است.

وی افزود: ورود خودروها با پلاک های غیربومی ممنوع و مشمول اعمال جریمه خواهد شد.

فرمانده انتظامی کاشان با قدردانی از مردم این شهرستان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، از آنان خواست برای حفظ سلامت خود و خانوادهشان، توصیه ها و مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری به طور جد پرهیز نمایند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از 368 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

داوطلبان هلال احمر 11 طرح امدادی در اردستان اجرا کردند

رییس جمعیت هلال احمر اردستان گفت: در هشت ماه سال جاری 11 طرح امدادی و آموزشی با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 482 میلیون ریال از سوی واحد داوطلبان هلال احمر این شهرستان اجرا شد.

منصور خانی در جمع خبرنگاران با تبیین عملکرد هشت ماهه واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر اردستان گفت: اجرای 11 طرح داوطلبی با 196 بهره ور و اعتبار 476 میلیون و 125 هزار ریال، پنج فعالیت داوطلبی با 45 نفر بهره ور با هزینه 98 میلیون و 500 هزار ریال و 2 طرح حامیان سلامت و حامین کرامت با 14 نفر بهره ور با اعتبار 26 میلیون ریال از جمله فعالیت های این واحد است.

وی افزود: توزیع 150 سبد غذایی در قالب طرح فرشتگان رحمت و طرح همای رحمت با 450 نفر بهره ور به مبلغ 301 میلیون و 500 هزار ریال ، خرید 10 عدد کپسول اکسیژن با یاری داوطلبان با اعتبار 300 میلیون ریال، همچنین یاری های بلاعوض، درمانی و دارویی به مبلغ 280 میلیون ریال از دیگر فعالیت های واحد داوطلبان هلال احمر اردستان است.

خانی به تشکیل و راه اندازی پنج خانه هلال در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و روستاهای امیران و کهنگ با 150 نفر عضو اشاره نمود و گفت: آموزش همگانی، امداد و یاری های اولیه برای 120 نفر از داوطلبان، توزیع 250 بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدعفونی برای بیماران خاص، توزیع 11 هزار ماسک توسط داوطلبان و خانه های هلال بین شهروندان از جمله این اقدام ها است.

وی افزود: اجرای طرح های آموزشی کرونا از سوی داوطلبان در قالب نذر سلامت به مدت 10 شب در دهه اول ماه محرم و فعالیت آمران و ناظران سلامت به مدت 25 روز در سطح شهرستان از دیگر اقدام های این واحد است.

رییس جمعیت هلال احمر اردستان با بیان اینکه برنامه های خاصی برای این روز پیش بینی شده است، توضیح داد: برگزاری آیین تجلیل از خدمات داوطلبانه اعضا و داوطلبان برتر به صورت مجازی، غبارروبی گلزار شهدا با حضور کارکنان و جمعی از داوطلبان، نشست هم اندیشی سرگروه های چهارگانه داوطلبی و رییسان خانه های هلال، فراخوان عمومی جذب داوطلبان به منظور آموزش و سازماندهی آنان از جمله این برنامه هاست.

پنجم دسامبر برابر با 15 آذر ماه به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است.

شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

ساخت مجموعه چند منظوره چمن مصنوعی در آران و بیدگل

مدیر محله شورایاری محله عباس آباد آران و بیگل گفت: مجموعه ورزشی چمن مصنوعی ضامن آهو توسط مجتمع فولاد کویر و شورایاری محله در این شهر ساخته می گردد.

نعمت الله قبایی افزود: این مجموعه به عنوان بزرگترین چمن مصنوعی چندمنظوره منطقه برای جوانان با مساعدت مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

قبایی با تقدیر از همراهی ها و پیگیری های مسوولان منطقه، به خصوص نماینده مردم در مجلس ببان کرد: عملیات زیرسازی و آماده سازی این مجموعه در جوار گذر فرهنگی ورزشی شهید ابوالفضل عباسی پارک احمدآباد، از سوی شهرداری ناحیه یک و شورایاری محله عباس آباد انجام و برای تکمیل به تیم پیمانکاری عمرانی مجتمع فولاد کویر تحویل شده است که امیدواریم خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

قبایی یادآور شد: این مجموعه با متراژ 2 هزار و 230 مترمربع و زمین چمن آن به ابعاد 50 در 32 مترمربع پیش بینی شده است و افزون بر زمین چمن، دارای انتظامات، رختکن، سکوی تماشاگر ثابت و متحرک، کافی شاپ، سرویس های بهداشتی و مهمانسرا خواهد بود.

به گفته وی، از سال آینده تمامی تیم هایی که قرار است در مسابقات استانی و کشوری شرکت نمایند می توانند در این مجموعه اردوی تدارکاتی برگزار نمایند.

محله عباس آباد شهرستان آران و بیدگل به عنوان نخستین و تنها محله است که از سال 1396 پروژه شورایاری و مدیریت محله را در سطح استان اصفهان با همکاری مدیریت شهرداری کلید زده است.

قرار است در قالب پروژه عباس آباد 1406 طی 10 سال بیش از 100 پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، سلامت و مبلمان شهری به وسیله شورایاری و با مشارکت مردم محله عباس آباد و همکاری شهرداری ناحیه یک در این محله اجرا گردد.

پروژه مجموعه چند منظوره چمن مصنوعی زنده یاد حاج محمود خوروش نخستین پروژه عمرانی و بیست و پنجمین پروژه طرح عباس آباد 1406 است.

شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان واقع شده است.

11 کرونایی در نطنز

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز اعلام نمود: بر اساس آزمایش های تشخیصی از 22 نمونه ارسالی در 48 ساعت گذشته، 11 نمونه کرونا مثبت گزارش شده است.

از این تعداد، 6 نفر در بخش مرکزی و پنج نفر در امامزاده هستند.

شمار بیماران بستری در بیمارستان های نطنز 52 نفر اعلام شده است.

شهرستان نطنز با 47 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1377

به "خبرنگاران آزادی 110 زندانی غیرعمد و چند خبر از شمال استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزادی 110 زندانی غیرعمد و چند خبر از شمال استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید