خبرنگاران تولید گندم در ابرکوه به پنج تن در هکتار رسید

به گزارش ایران عکس، یزد - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با استفاده از بذر اصلاح شده، ارقام سیستان تولید گندم در مزارع این شهرستان به پنج تن در هر هکتار رسید.

خبرنگاران تولید گندم در ابرکوه به پنج تن در هکتار رسید

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

مهدی غیب الهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم اضافه کرد: متوسط عملکرد این محصول چهار تا چهار و 200 کیلوگرم در واحد سطح بوده است.

وی اظهار کرد: توجه کشاورزان به آموزش های ترویجی، رعایت موارد علمی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، آب و کود دهی به موقع، مبارزه با علف های هرز و استفاده از دانش فنی روز و شرایط مطلوب آب و هوایی سال زراعی جاری از دیگر عوامل افزایش تولید گندم است.

غیب الهی با بیان اینکه برداشت محصول گندم به صورت مکانیزه در وسعت سه هزار هکتار آغاز شده اعلام نمود: پیش بینی می شود با احتساب متوسط چهار هزارو 700کیلوگرم تا پنج تن در هر هکتار، بیش از 14 هزار تن گندم از کشتزارهای این شهرستان برداشت شود.

غیب الهی بابیان اینکه کار برداشت گندم تا اواخر مرداد ماه امسال ادامه دارد، تاکید کرد: کشاورزان گندم را با 12 دستگاه کمباین و 20 دستگاه دروگر برداشت می کنند.

این مسوول جهاد کشاورزی ابرکوه ادامه داد: 12 گروه نظارت به صورت مستمر بر نحوه برداشت و میزان ریزش گندم از کمباین ها نظارت دارند.

به گفته وی امسال دولت قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم را 25 هزار ریال تعیین کرده است و پیش بینی می شود پنج هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی از 20 هزار هکتار به 15 هزار هکتار در سال های اخیر کاهش یافته و 40 درصد اشتغال مردم وابسته به فعالیت های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار ، سالانه 200 هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران تولید گندم در ابرکوه به پنج تن در هکتار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولید گندم در ابرکوه به پنج تن در هکتار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید