خبرنگاران ساخت منازل آسیب دیده از زلزله قطور با یاری های دولتی امکانپذیر است

به گزارش ایران عکس، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی گفت: یاری های قابل توجهی از سوی دولت برای ساخت منازل آسیب دیده در زلزله روز گذشته قطور اختصاص دارد که در اختیار این افراد قرار می گیرد.

خبرنگاران ساخت منازل آسیب دیده از زلزله قطور با یاری های دولتی امکانپذیر است

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران حجم این تسهیلات بانکی و بلاعوض را در مجموع 900 میلیون ریال مطرح کرد و افزود: یکی از این یاری ها اختصاص 450 میلیون ریال وام با کارمزد بسیار کم برای بازسازی منازل مسکونی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که به زودی به زلزله زدگان پرداخت می گردد.

وی افزود: علاوه بر آن 100 میلیون ریال وام اسکان موقت و 50 میلیون ریال یاری بلاعوض از سوی بنیاد مسکن برای این خانواده ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه منازل مسکونی در 20 کیلومتری نوار مرزی استان با استفاده از درآمدهای حاصل از سوخت مرزنشینان در دولت تدبیر و امید بیمه حوادث شده ، اعلام کرد: از این محل نیز با همکاری بیمه 300 میلیون ریال به صورت بلاعوض به این خانواده ها پرداخت می گردد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان یاری و وام های کم بهره می تواند زمینه ساخت خانه های مقاوم برای این خانواده ها را فراهم کند که اهتمام مسوولان استانی و شهرستانی و همچنین همراهی مردم در این خصوص بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگاران بر اثر 2 زمین لرزه نسبتا شدید طی روز یکشنبه در منطقه قطور خوی، حدود سه هزار و 500 واحد مسکونی در این منطقه دچار خسارت از 10 تا 100 درصد شد.

قطور از جمله مناطق مرزی شمال آذربایجان غربی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 833

به "خبرنگاران ساخت منازل آسیب دیده از زلزله قطور با یاری های دولتی امکانپذیر است" امتیاز دهید

2 کاربر به "خبرنگاران ساخت منازل آسیب دیده از زلزله قطور با یاری های دولتی امکانپذیر است" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت منازل آسیب دیده از زلزله قطور با یاری های دولتی امکانپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید