خبرنگاران سیل و طغیان رودخانه ها به باغداران خلخال خسارت زد

به گزارش ایران عکس، اردبیل - خبرنگاران - بارش باران شدید همراه با تندباد موجب جاری شدن سیل در خلخال شده و خسارات اقتصادی سنگینی به باغداران این منطقه زد.

خبرنگاران سیل و طغیان رودخانه ها به باغداران خلخال خسارت زد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وزش باد شدید با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت، رگبار تند و بارش برف موجب شکسته شدن درختان کنار خیابان های شهر خلخال شده و خساراتی را به واحدهای مسکونی و تجاری خلخال وارد کرد.

همچنین به علت سقوط درختان بلند تبریزی، صنوبر و بید در باغ های حاشیه رودخانه هروچایی به داخل رودخانه، راستا آب تغییر یافته و سیلاب وارد باغ های میوه این شهرستان شد.

رییس اداره راه هواشناسی خلخال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: دیروز بیش از 30 میلیمتر باران در این شهر باریده و این بارش همراه با ذوب شدن برف ارتفاعات مشرف به شهر موجب سیلابی شدن رودخانه های عبوری از داخل خلخال شد.

کوشش کارکنان فضای سبز شهرداری برای قطع درخت سقوط نموده در داخل آب رودخانه نتیجه ای نداشته و این کار نیمه کاره رها و به علت افزایش شدت ورود سیلاب به داخل باغ های اطراف پل اللرباغی این شهر بخشی از محصولات کشاورزی باغداران از بین رفت.

با افزایش شدت آب رودخانه هروچایی تنها پل فلزی پیاده روی واقع در پارک اللرباغی شهر زیر سیلاب قرار گرفته و ارتباط اهالی ساکن در 2 بخش شمال شرقی و غربی این شهر قطع شده است.

در حالی که عملیات اجرایی ساخت پل اللرباغی شهر خلخال از سوی شهرداری این شهر و از هشت سال پیش شروع شده، این پروژه همچنان نیمه کاره رها و در مواقع بارندگی های شدید ارتباط شهر در این بخش از خلخال قطع شده و اهالی ساکن در 2 سمت رودخانه با مشکل تردد روبرو می شوند.

صباح الدین برزگر ،شهردار خلخال در گفت و گو با خبرنگاران علت نیمه کاره رها شدن عملیات اجرایی پل اللرباغی این شهر را عدم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل این پروژه اظهار داشت.

وی گفت: استفاده از اعتبارات داخلی شهرداری و درآمدهای های محلی برای تکمیل این پروژه عظیم در هیچ شرایطی پاسخگو نبوده و با اعتبارات موجود شهرداری تکمیل این پل سال ها طول خواهد کشید.

در عین حال شدت بارندگی و راه افتادن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان به زیرساخت های شهری ، مناطق مسکونی و دامی روستایی ، بخش کشاورزی، باغی و ابنیه فنی راه های ارتباطی خسارت زده که میزان خسارت وارده در حال برآورد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 886

به "خبرنگاران سیل و طغیان رودخانه ها به باغداران خلخال خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیل و طغیان رودخانه ها به باغداران خلخال خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید