خبرنگاران مشاور وزیر کار: مسائل کارخانه مخابراتی در ستاد تسهیل کشور دنبال شود

به گزارش ایران عکس، شیراز- خبرنگاران- مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح موانع و مسائل فعلی پیش روی کارخانه مخابراتی ایران (زیمنس) در شیراز به عنوان یک واحد با سابقه که اغلب در حوزه بانکی است باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با جدیت پیگیری و دنبال شود.

خبرنگاران مشاور وزیر کار: مسائل کارخانه مخابراتی در ستاد تسهیل کشور دنبال شود

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

کریم یاوری، در جریان بازدید از کارخانه مخابراتی ایران افزود: در صورت نتیجه بخش نبودن و عدم رفع مسائل آن، با تصویب اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، مسائل این واحد تولیدی می تواند در جلسه اقتصادی سران قوا مطرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

او گفت: ظرفیت اشتغالزایی زیمنس بسیار بیشتر از میزان کنونی است و این واحد تولیدی قادر است برای بیش از چهار هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند در حالی که هم اینک و به دلیل موانع و مسائل موجود، این واحد با کمتر از 10 درصد ظرفیت و اشتغال حدود 400 نفر مشغول به فعالیت است.

زیمنس شیراز از ظرفیت استانی، کشوری و منطقه ای برخوردار است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم در جریان این بازدید گفت: کارخانه مخابراتی ایران (زیمنس) از ظرفیت ممتازی در استان، کشور و حتی منطقه برخوردار است.

سهراب مختاری، رفع مسائل واحدهای تولیدی را مهمترین نیاز اقتصادی امروز کشور و استان فارس دانست و افزود: با توجه به ظرفیت این واحد تولیدی، انتظار است که رفع مسائل آن در سطح ملی با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: زیمنس ظرفیت ایجاد چهار تا پنج هزار فرصت شغلی را دارد و کمک به راه اندازی خط تولید و توسعه آن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز می تواند به ایجاد اشتغال پایدار و بیشتر منتهی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، با اشاره به برخی مطالبات کارگران زیمنس که از گذشته وجود داشته افزود: به مسائل کارگران این واحد تولیدی و سایر کارخانه ها باید با نگاه انسان محبت آمیز و اجتماعی نگریست و پیاده سازی این نوع نگاه موضوع مهمی است که باید در فرهنگ کار بیشتر به آن توجه شود.

مسائل بانکی، گریبان گیر کارخانه زیمنس شیراز

رئیس هیات مدیره کارخانه مخابراتی ایران (زیمنس) شیراز نیز گفت: مشکل اصلی این کارخانه با افزون بر50 سال سابقه فعالیت و 400 نیروی کار، مربوط به حوزه بانکی است.

جمشید آقائی افزود: از مجموع سه فقره تسهیلات بانکی که برای این واحد تولیدی مشکل آفرین شده، در یک مورد بانک عامل رقمی معادل 105 میلیارد تومان را اضافه بر مقررات سیستم بانکی محاسبه کرده که انتظار است بانک ها فقط ملزم شوند که به دستورالعمل های بانک مرکزی عمل کنند.

وی، با اشاره به اینکه بیشتر سهام این مجموعه به عنوان یک واحدی بورسی در اختیار عموم واقع شده است ادامه داد: طرح توسعه این کارخانه که محصولات مورد نیاز صنعت مخابرات و الکترونیک کشور را تولید می کند ترسیم شده و این امکان وجود دارد که خط تولید باتری و مودم نیز سریعا در این مجموعه راه اندازی شود.

وی گفت: در این کارخانه، ظرفیت و پتانسیل رفع مسائل موجود وجود دارد اما نیاز است که در سطوح بالاتر نیز حمایت هایی از این مجموعه صورت پذیرد.

شرکت کارخانه های مخابراتی ایران ، اولین تولید کننده مراکز تلفن ثابت و سیّار کشور یازدهم بهمن 1345 با مشارکت وزارت پست و تلگـراف و تلفن (ارتباطات و فناوری اطلاعات) به نسبت 30 درصد، بانک توسعه صنعتی به نسبت 30 درصد و شرکت زیمنس آلمـان به نسبت 40 درصد به صورت شرکت سهامی خاص در شیراز در زمینـی به مساحت در حدود یکصد هزار متر مربع پایه گذاری شد.

این کارخانه برای تامین تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی کشور و با ظرفیت اسمـی سالیانه 45 هزار خط تلفن و 60 هزار دسـتگاه تلفن رومیزی در سال 1348 به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1457

به "خبرنگاران مشاور وزیر کار: مسائل کارخانه مخابراتی در ستاد تسهیل کشور دنبال شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور وزیر کار: مسائل کارخانه مخابراتی در ستاد تسهیل کشور دنبال شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید