خبرنگاران پست برای ارسال صنایع دستی کردستان 50 درصد تخفیف می دهد

به گزارش ایران عکس، سنندج - خبرنگاران - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: طی قراردادی که با شرکت پست منعقد شده، تولیدکنندگان صنایع دستی استان می توانند برای پست محصولات خود به هر نقطه از کشور 50 درصد تخفیف بگبرند.

خبرنگاران پست برای ارسال صنایع دستی کردستان 50 درصد تخفیف می دهد

فرهاد حامدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پس از شیوع ویروس کرونا میزان فروش محصولات صنایع دستی کاهش پیدا کرد لذا برای جبران این مشکل، قراردادی با شرکت پست با هدف انتقال صنایع دستی به دیگر مناطق کشور منعقد شد.

وی تاکید نمود: یکی از دلایل کاهش فروش، شیوه فروش نمایشگاهی فراوریات صنایع دستی این استان بود بطوریکه قبلا سالیانه 100 تا 120 نمایشگاه برگزار می شد و این نمایشگاه ها به دلیل شرایط شیوع بیماری کووید19 امسال دیگر تشکیل نشدند.

حامدی با بیان اینکه فعالین این حوزه به سمت بازاریابی و فروش مجازی نرفته اند، اضافه نمود: هشت وب سایت به صورت رسمی در حوزه صنایع دستی کردستان کار می نمایند و کوشش می کنیم فراورینمایندگان و فروشندگان را بیشتر با این سایت ها برای فروش فراوریات شان آشنا کنیم.

وی یادآور شد: اولین نمایشگاه مجازی صنایع دستی به صورت ملی راه اندازی شده ولی تا به امروز فقط 50 نفر از فعالین حوزه صنایع دستی استان کردستان در آن شرکت نموده اند چون آشنایی زیادی با حوزه کار و فروش اینترنتی نداشته اند.

حامدی با اشاره به اینکه در مجموع بخش صنایع دستی در مقایسه با بخش گردشگری آسیب کمتری دیده است، گفت: کارگاه های فراوریی صنایع دستی بیشتر به صورت انفرادی است و کارگاه های جمعی هم که حدود 150 مورد است با مدیریت فعالیت ها به صورت شیفتی به کار خود ادامه دادند بنابراین کارگاهی تعطیل نشد.

وی اضافه نمود: کار فراوری صنایع دستی در کردستان در امسال و بدنبال شیوع ویروس کرونا زیاد متاثر نشد اما با توجه به اینکه میزان فروش کاهش پیدا نموده به تدریج با انباشته شدن فراوریات این بخش هم مجبور به کاهش فراوری خواهد شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه نمود: آخرین برآورد ما که مربوط به 2 ماه پیش است اینکه بر اثر شیوع ویروس کرونا به حوزه صنایع دستی کردستان 45 میلیارد تومان آسیب وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه پیگیر میزان آسیب های این بخش و کوشش برای جبران آن است، گفت: برای تهیه مستندات با مشکل روبرو بودیم چون که صنایع دستی فروش سازماندهی شده ای، ندارند.

حامدی یادآور شد: ترکیه و عراق اصلی ترین مقصد صادرات صنایع دستی استان کردستان است اما به کشورهایی همچون آلمان، کشورهای حوزه اسکاندیناوی و حتی آمریکا نیز فراورینمایندگان استان صادر شده ولی با شیوع کرونا این صادرات بشدت کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه فضاهای آموزشی تا مدت ها تعطیل بوده در حوزه آموزش هم با مشکلاتی روبرو شدیم که به تازگی برگزاری این آموزش ها به صورت آنلاین شروع شده اما با توجه به اینکه راندمان آموزش به شیوه مجازی پایین است انتظارات را برآورده نمی کند.

حامدی گفت: سالیانه 2 هزار نفر در حوزه صنایع دستی آموزش می دیدند که اکنون این تعداد به کمتر از 500 نفر تقلیل پیدا نموده است.

بیش از 40 هزار هنرمند استان کردستان در نزدیک به 50 رشته صنایع دستی فعالیت دارند، 21 رشته بومی در حوزه صنایع دستی این استان کردستان فعال است.

14 هزار و 500 نفر از این تعداد در سامانه معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای شناسه فعالیت هستند که از این تعداد، سه هزار و 600 نفر بیمه تامین اجتماعی دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1412

به "خبرنگاران پست برای ارسال صنایع دستی کردستان 50 درصد تخفیف می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پست برای ارسال صنایع دستی کردستان 50 درصد تخفیف می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید