خطر انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرستان ها

به گزارش ایران عکس، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاهده فرایند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید 19 در کشور، شرایط بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در بعضی شهرستان های با شرایط قرمز، سویه های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

خطر انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرستان ها

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیماسادات لاری در گفتگویی درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور اعلام کرد: در هفته اول خرداد ماه شاهد کاهش 18 درصدی در موارد بستری به علت کرونا، کاهش 22 درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش 13.4 درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل تر بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در استان های البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوپرمارکت ها و مراکز خواربار فروشی همچنان دارای بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی در کشور هستند، به طوری که از تاریخ 29 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه تعداد 6 هزار مورد اخطار و مراجعه به مراجعه قضایی برای این اماکن گزارش شده است.

دکتر لاری اظهار کرد: کمترین میزان رعایت توصیه های بهداشتی در هفته گذشته در کشور در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده و استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، کرمانشاه و اردبیل دارای رعایت مطلوب تر عمل به دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سایر استان ها هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از کلیه هموطنان عزیز کشورمان حتی عزیزانی که واکسن تزریق نموده اند، خواهشمندیم همچنان نسبت به استفاده از ماسک، حفظ اصول فاصله گذاری 1.5 تا 2 متر و شست وشوی مرتب دست ها اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1696

به "خطر انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید