دست نوشته جان بولتون: اعزام 5000 نیرو به کلمبیا

به گزارش ایران عکس، ساعتی بعد از نشست خبری درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا، انتشار عکسی از یکی از یادداشت های مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این نشست به شایعه اعزام نظامیان آمریکایی به کلمبیا دامن زد.

دست نوشته جان بولتون: اعزام 5000 نیرو به کلمبیا

به گزارش، ساعتی بعد از نشست خبری کاخ سفید درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا مبنی بر بلوکه شدن منابع و درآمد های شرکت نفت و گاز این کشور در آمریکا عکسی از جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این نشست منتشر شد که شایعه اعزام نظامیان آمریکایی به کلمبیا دامن زد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در این نشست خبری اعلام کردند که شرکت نفت و گاز ونزوئلا از این پس در فهرست تحریم های آمریکا واقع شده است و تا زمانی که قدرت در ونزوئلا در اختیار طرف های مناسب قرار نگرفته باشد، منابع و درآمد های این شرکت در آمریکا مسدود خواهد بود.

ساعتی بعد از این نشست، خبرگزاری آسوشیتدپرس عکسی از بولتون در این نشست منتشر کرد که نشان می دهد بولتون روی یکی از برگه هایی که به همراه داشته، نوشته است اعزام 5000 نیرو به کلمبیا.

انتشار این عکس موجب شد تا شایعه ای مبنی بر احتمال اعزام قریب الوقوع نظامیان آمریکایی به کلمبیا که با ونزوئلا هم مرز است، در شبکه های اجتماعی منتشر گردد.

یک سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با آسوشیتدپرس، در این مورد گفته است: همانطور که رئیس جمهور تأکید کرد، تمام گزینه ها روی میز است.

در روز های گذشته نیز شایعاتی از این دست منتشر شده، اما دولت کلمبیا با وجود اعلام حمایت از خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، احتمال استقرار نیرو های آمریکایی در این کشور برای اقدام نظامی علیه ونزوئلا را رد نموده است. به نوشته آسوشیتدپرس، سفارت کلمبیا هنوز در خصوص دست نوشته بولتون اظهار نظر ننموده است.

بر اساس توافقی که میان کشور های قاره آمریکا وجود دارد، هیچ یک از کشور ها نباید در یک کشور دیگر این قاره نیروی نظامی مستقر نمایند. آمریکا در صورت اعزام نیرو به کلمبیا، این توافق را نقض می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 139

به "دست نوشته جان بولتون: اعزام 5000 نیرو به کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست نوشته جان بولتون: اعزام 5000 نیرو به کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید