دولت بایدن به شکنجه های صورت گرفته در زندان گوانتانامو رسیدگی کند

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای خواهان رسیدگی دولت بایدن به آن دسته از زندانیان زندان گوانتانامو شد که در این زندان مورد شکنجه قرار گرفته اند.

دولت بایدن به شکنجه های صورت گرفته در زندان گوانتانامو رسیدگی کند

در بیانیه سازمان ملل در این خصوص آمده است: کارشناسان سازمان ملل امروز اعلام نموده اند که بازبینی فرایند تعطیلی زندان گوانتانامو باید همراه با رسیدگی به پفراینده نقض حقوق بشر علیه 40 زندانی باشد که همچنان در این زندان بوده و تحت شکنجه قرار گرفته اند.

همچنین در گزارش کارشناسان سازمان ملل آمده است: این موضوع بسیار حائز اهمیت است که زندانیانی که از دسترسی به حقوق اولیه ذکر شده در حقوق بین الملل از جمله حق محاکمه عادلانه محروم بوده و شکنجه شده اند باید مورد درمان قرار بگیرند.

در گزارش مذکور تاکید شده که زندانیان باقی مانده در زندان گوانتانامو در معرض شکنجه روحی و فیزیکی قرار گرفته و از این رو، کارشناسان سازمان ملل باید مطمئن شوند که دولت آمریکا از چنین اقداماتی دست خواهد کشید و جرایم اتفاق افتاده از سوی مسئولین دولتی زندان دیگر تکرار نخواهد شد.

گفتنی است، جن ساکی سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام نموده بود که دولت بایدن مصمم به تعطیل کردن زندان گوانتانامو بوده و تعطیلی کامل این زندان تا آخر دوره ریاست جمهوری وی عملیاتی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1508

به "دولت بایدن به شکنجه های صورت گرفته در زندان گوانتانامو رسیدگی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن به شکنجه های صورت گرفته در زندان گوانتانامو رسیدگی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید