دیدار نماینده عربستان با پادشاه عمان در مورد پرونده یمن

به گزارش ایران عکس، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در سفر به مسقط در مورد تحولات مربوط به مذاکرات یمن با پادشاه عمان دیدار کرد.

دیدار نماینده عربستان با پادشاه عمان در مورد پرونده یمن

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، قابوس بن سعید پادشاهی عمان دیروز دوشنبه با خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان سعودی که برای آنالیز پرونده جنگ یمن به این کشور سفر نموده بود دیدار کرد .

خبرگزاری رسمی عمان با اعلام این مطلب تاکید نمود که این دیدار در قصر پادشاهی عمان در مسقط پایتخت این کشور انجام شد .

سلطان قابوس طی سال های گذشته به ندرت در نشست ها و دیدارهای رسمی شرکت نموده و تصاویری از وی در این خصوص منتشر می گردد. خبرگزاری رسمی عمان هیچ جزئیاتی از مذاکرات انجام شده در این نشست ارائه ننموده است .

خالد بن سلمان دوشنبه در سفری که مدت آن معین نیست به مسقط پایتخت عمان سفر نموده است. مذاکرات وی با مسئولان پادشاهی عمان با دیدار با عمان بدر البورسعیدی وزیر دفاع این کشور شروع شد .

مسقط یکی از میانجی های موجود در پرونده یمن است و به نظر می رسد عربستان سعودی برای سرانجام دادن به بحران دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی که اخیرا منجر به امضای توافق ریاض میان دو طرف شد، حساب ویژه ای روی این کشور باز نموده بود .

این سفر چند روز بعد از آن انجام شد که یک مسئول ارشد سعودی اظهار داشت که این کشور کانال های باز ارتباطی با جریان انصارالله در یمن دارد و مذاکرات بین دو طرف با فشردگی بالایی در جریان است .

یمن از پنج سال پیش تاکنون شاهد حملات گسترده و جنایت های جنگی ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی و امارات به این کشور بوده و صدها هزار نفر در این جنگ خانمان سوز کشته و زخمی شده اند. سازمان ملل متحد در اواخر ژوئن گذشته تعداد تلفات این جنگ از شروع سال 2016 تاکنون را 70 هزار نفر برآورد نموده است .

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 471

به "دیدار نماینده عربستان با پادشاه عمان در مورد پرونده یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نماینده عربستان با پادشاه عمان در مورد پرونده یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید