روسری هایی با طرح های جوهری نانویی ، تولیدات شرکت ایرانی جایگزین نانوجوهر های چینی می گردد؟ خبرنگاران

به گزارش ایران عکس، به گفته عضو هیئت مدیره شرکت برنا شیمی آریا، از جوهر های نانویی این شرکت در ایجاد طرح روی موکت استفاده می گردد و در آینده نزدیک این جوهر ها در چاپ طرح روی روسری نیز کاربرد خواهد داشت.

روسری هایی با طرح های جوهری نانویی ، تولیدات شرکت ایرانی جایگزین نانوجوهر های چینی می گردد؟ خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت برنا شیمی آریا، جوهر تصعیدی چاپگر جوهرافشان حاوی ذرات نانومتری را به فراوری صنعتی رسانده و در حال حاضر در صنعت نساجی داخل کشور از این جوهر ها استفاده می گردد.

سید محمد موسوی فرد، عضو هیئت مدیره شرکت برنا شیمی آریا درباره جوهر تصعیدی چاپگر جوهرافشان حاوی جزء نانومتری، می گوید: این محصول در حال حاضر با ظرفیت 80 کیلوگرم در ماه فراوری و به فروش می رسد هرچند که با ماشین آلاتی که خریداری نموده ایم و احتمالا تا دو ماه آینده وارد کارخانه شوند، ظرفیت فراوری ما دو برابر خواهد شد.

موسوی فرد درباره کاربرد های این نانوجوهر تصعیدی می گوید: این جوهر ها در حوزه های مختلف کاربرد دارد که ما در حال حاضر روی صنعت منسوجات متمرکز شده ایم و این نانوجوهر ها به دو شرکت فراورینماینده موکت عرضه شده و این دو شرکت از نانوجوهر های برنا شیمی آریا در فراوری موکت استفاده می نمایند. از آنجایی که این نانوجوهر ها داخل بافت موکت نفوذ می نمایند، طرح های ایجاد شده با این نانوجوهر ها دوام بسیار زیادی داشته و تا سالیان طولانی طرح روی موکت باقی می ماند. جوهر های معمولی روی سطح موکت قرار می گیرند که به مرور از سطح جدا شده و طرح از روی موکت پاک می گردد. با چند شرکت فراورینماینده دیگر موکت نیز در حال مذاکره هستیم تا از این جوهر ها در محصولات آن ها نیز استفاده گردد. همچنین چند شرکت فراوری نماینده روسری نیز به دنبال استفاده از این نانوجوهر ها هستند که در فاز مذاکره با آن ها قرار داریم و امیدواریم به زودی با این شرکت ها به توافق برسیم.

عضو هیئت مدیره شرکت برنا شیمی آریا درباره بازار صادراتی این نانوجوهر ها می گوید: فعلا احتیاج زیادی در بازار داخل وجود دارد و به دنبال تامین آن هستیم. به محض افزایش ظرفیت فراوری می توانیم وارد بازار صادراتی نیز شویم. از آنجایی که کیفیت محصولات ما از نانوجوهر های چینی بسیار بهتر است و در منطقه نیز فراورینماینده ای برای این نانوجوهر ها نداریم، بازار منطقه برای این محصول مهیا است و امیدواریم بتوانیم به سرعت وارد این بازار ها شویم.

این جوهر از دو بخش اصلی حلال و ماده رنگ زا تشکیل شده است، که حلال آن آب بوده که این موضوع موجب شده تا این رنگ زیست سازگار باشد و ماهیت نانویی این محصول نیز در بخش مواد رنگ زا است. این نانوجوهر در چاپگر ها و پلاتر های عظیم صنعتی نیز قابل استفاده بوده و عملکرد آن به گونه ای است که می توان این جوهر را روی کاغذ و همچنین به صورت مستقیم روی محصول موردنظر چاپ کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1578

به "روسری هایی با طرح های جوهری نانویی ، تولیدات شرکت ایرانی جایگزین نانوجوهر های چینی می گردد؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسری هایی با طرح های جوهری نانویی ، تولیدات شرکت ایرانی جایگزین نانوجوهر های چینی می گردد؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید