زخمی شدن 63 نفر در اعتراضات الجزائر

به گزارش ایران عکس، اداره کل امنیت ملی الجزائر گفت که در تظاهرات روز جمعه دستکم 56 نفر از نیروهای امنیتی و هفت نفر از معترضان زخمی شدند.

زخمی شدن 63 نفر در اعتراضات الجزائر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اداره کل امنیت ملی الجزائر در بیانیه ای گفت که در اعتراضات روز جمعه (دیروز) 56 نیروی امنیتی و هفت نفر از معترضان زخمی شده و به بیمارستان مرکزی وابسته به این اداره انتقال داده شدند.

طبق این گزارش، 45 نفر نیز در این اعتراضات بازداشت شدند.

مردم الجزائر روز جمعه (دیروز) در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای آن تظاهرات کردند.

بنابر گزارش وبگاه العربی الجدید، این تظاهرات مسالمت آمیز بوده اما با این حال پلیس الجزائر برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک آور متوسل شد.

در سایه تشدید اعتراضات علیه بوتفلیقه، احزاب حامی وی نیز شاهد بحران داخلی بوده و بسیاری از اعضای این احزاب که با نامزدی بوتفلیقه مخالفت هستند، استعفا کرده اند.

از زمان اعلام تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین دور متوالی، موجی از خشم این کشور را فرا گرفته است.

18 شخصیت سیاسی معارض الجزائر نیز حمایت خود از تحرکات مردمی مسالمت آمیز برای مخالفت با نامزدی بوتفلیقه را اعلام کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر قرار است 18 آوریل آینده (29 فروردین) برگزار شود.

بوتفلیقه 81 ساله از سال 1991 ریاست جمهوری الجزائر را بر عهده دارد و برای پنجمین بار نامزد ریاست جمهوری شده است اما به دلیل بیماری و کهولت سن کمتر در انظار عمومی حاضر می شود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 160

به "زخمی شدن 63 نفر در اعتراضات الجزائر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخمی شدن 63 نفر در اعتراضات الجزائر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید