سرویس جاسوسی انگلیس قاتل روزنامه نگار آمریکایی در عراق را شناسایی کرد

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: منابع امنیتی انگلیس اعلام کردند که مظنون اصلی قتل روزنامه نگار آمریکایی که اخیرا توسط داعش در عراق سر بریده شده است را شناسایی نموده اند.

سرویس جاسوسی انگلیس قاتل روزنامه نگار آمریکایی در عراق را شناسایی کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه انگلیسی ساندی تایمز به نقل از منابع امنیتی نوشت که عوامل جاسوسی سرویس اطلاعات داخلی و خارجی انگلیس مظنون اصلی قتل جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی را که اوایل هفته جاری در عراق به قتل رسیده و سر از بدنش جدا شده است را شناسایی نموده اند.

بر اساس این خبر، مرد نقاب داری که در ویدئوی منتشر شده از اعدام فولی دیده می گردد، عبدل ماجد عبدالباری نام دارد که مظنون اصلی و 23 ساله قتل روزنامه نگار آمریکایی در عراق است که سال گذشته میلادی، خانه 1.6 میلیون دلاری خود در غرب لندن را ترک نموده است؛ عبدالباری اخیرا تصویری از خود به همراه چند سر بریده در رسانه های اجتماعی منتشر نموده است.

گروره تروریستی داعش در تاریخ 19 آگوست ویدئویی را در سایت یوتیوب منتشر کرد که نشان می داد یک مرد نقاب پوش سر جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی را از بدنش جدا می نماید؛ جیمز فولی در نوامبر سال 2012 میلادی در شمال غربی سوریه به اسارت گرفته شده بود.

قاتل این روزنامه نگار در این ویدئو اعلام نموده است که فولی کشته می گردد زیرا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور حملات هوایی علیه مواضع داعش در شمال عراق را صادر نموده است.

این خبر در شرایطی منتشر می گردد که فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس ساعات آغازین امروز یکشنبه اظهار داشت که داعش در حال تبدیل عراق و سوریه به یک کشور تروریستی به عنوان پایگاه خود برای آغاز حملات علیه غرب است؛ هاموند گفت که تهدید این گروه از سوریه و عراق می تواند به اندازه یک نسل طول بکشد.

داعش که از شاخه های القاعده محسوب می گردد، ضمن جنگ علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در ماه ژوئن امسال میلادی حمله ای گسترده به عراق داشت و بخش های بزرگ این کشور را تحت سلطه گرفت؛ در اواخر ژوئن بود که این گروه تروریستی خلیفه معرفی کرد و خود را دولت اسلامی خواند؛ به دنبال پیشروی داعش در عراق و به خطر افتادن منافع آمریکا و غرب در شهر اربیل بود که رئیس جمهور آمریکا در آگوست امسال، دستور حمله هوایی به مواضع داعش در عراق را صادر کرد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 496

به "سرویس جاسوسی انگلیس قاتل روزنامه نگار آمریکایی در عراق را شناسایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس جاسوسی انگلیس قاتل روزنامه نگار آمریکایی در عراق را شناسایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید