سفر ایرانی ها در جستجوی دریافت واکسن کرونا درست یا غلط؟

به گزارش ایران عکس، سفر ایرانی ها در جستجوی دریافت واکسن کرونا درست یا غلط؟

در ماه های اخیر گزارش ها از هجوم ایرانیان به مرز و پروازها برای دریافت واکسن کرونا به ارمنستان حکایت دارد، زیرا آن ها امید خود را ازدست داده اند که دولت در ایران برای تزریق واکسن کرونا به سرعت اقدام نماید.

سفر ایرانی ها در جستجوی دریافت واکسن کرونا درست یا غلط؟

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت سفر هزاران ایرانی به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا نشانه قدرت ارمنستان نیست. وی که غالباً از وزارت بهداشت در برابر انتقاد از نحوه مدیریت همه گیری کووید و نحوه دریافت واکسن کرونا دفاع می نماید، به رسانه ها گفته که مردم ارمنستان از واکسن ها خودداری می نمایند و به علت تاریخ انقضا، دولت تصمیم گرفته است که گردشگران را واکسینه کند.

این نشانه قدرت نیست، بلکه نشانه ضعف است. ایران در تأمین کافی دریافت واکسن کرونا ناکام مانده و تقریباً چهار میلیون دوز را برای جمعیت 84 میلیون نفری تجویز نموده است.

رهبر ایران در ماه ژانویه خرید واکسن های آمریکایی و انگلیسی را ممنوع نمود و نوید توسعه انواع مختلف آن را داد. با این حال، تا به امروز هیچ نشانه ای از عرضه زیاد و دریافت واکسن کرونا یا واکسیناسیون جمعی مشاهده نشده است.

کدام کشورها تور واکسن کرونا را شروع نموده اند؟

ایرانیان از دریافت واکسن کرونا ناامید شده اند و به ارمنستان می فرایند.

درحالی که نوع دلتا ویروس کرونا در ایران در حال توسعه است، بعضی از ایرانیان که از دریافت واکسن کرونا در کشور ناراضی هستند، سفر به جمهوری ارمنستان که در همسایگی ایران است را برای دریافت واکسن کرونا انتخاب نموده اند.

گزارش ها نشان داده نوع دلتا که برای اولین بار در جنوب ایران در منطقه های مانند استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان مشاهده شد، اکنون به دیگر منطقه ها ایران رسیده است.

ایران تا به امروز تعداد محدودی واکسن روسی و چینی را تأمین نموده است. موج پنجم این همه گیری که به وسیله ویروس کرونا دلتا ایجاد می گردد، ایران را فراگرفته است و گزارش هایی از مقدار بالای عفونت و بستری شدن در بیمارستان ها گزارش شده است.

شرایط گردشگری واکسن در آمریکا و کانادا | آیا گردشگری واکسن قانونی است؟

تجربه دریافت واکسن کرونا در ارمنستان

پس از چند هفته گزارش رسانه های اجتماعی در خصوص سفر ایرانیان به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا، یکی از این مسافران واکسن کرونا در توئیت خود اذعان نموده که از تأخیر طولانی دریافت واکسن کرونا در ایران خسته شده است، بنابراین ریسک نموده و به ارمنستان سفر نموده است.

او در توییتر خود نوشت: من این کار را به شما پیشنهاد می کنم، به شرطی که از دریافت واکسن کرونا ناامید شده باشید. این کاربر در تجربه سفر خود می گوید قبل از رسیدن به مرز، باید آزمایش کووید منفی داشته باشید.

شما باید درجه حرارت و مقدار اکسیژن خود را در مرز آزمایش کنید. اما برای ارمنستان نیازی به ویزا ندارید. از مرز می توانید با تاکسی حدود 100 دلار برای سفر هشت ساعته به ایروان بروید یا برای سفر مقرون به صرفه تر باید از تاکسی یا ون با سایر مسافران بهره ببرید. این مسئله کار را برای دریافت واکسن کرونا در ارمنستان آسان نموده است.

وی در توئیتر خود نوشت: تقریباً هیچ کس ماسک نمی پوشد، بااین حال مقدار مرگ ومیر بسیار پایین است. ارمنی ها ظاهراً دریافت واکسن کرونا را دوست ندارند؛ به همین علت است که دولت دوزهای کافی برای ارائه رایگان واکسن کرونا به گردشگران دارد.

در حال حاضر فقط واکسن آسترازنکا موجود است. پاسپورت خود را در هر میدان شهر تحویل می دهید و منتظر می مانید تا برای دریافت واکسن کرونا با شما تماس گرفته گردد. معمولاً ون های دریافت واکسن کرونا به وسیله ایرانی ها احاطه شده است.

جمع بندی

درمجموع می توان گفت که علت سفر بسیاری از ایرانی ها به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا تأخیر تزریق واکسن در داخل کشور بوده است؛ اما این مسئله اخیراً با واردات دوزهای بیشتری از انواع واکسن کرونا سرعت گرفته است.

این نگرانی که ابتلا به بیماری کرونا می تواند برای افراد و خانواده آن ها مشکل ساز باشد کاملاً منطقی است؛ اما خروج مقدار زیادی ارز از کشور و بعلاوه ازدحام افراد برای دریافت واکسن کرونا در ارمنستان که خود خطرآفرین است جای تأمل دارد.

واکسن کرونا چگونه عمل می نماید؟ | انواع واکسن کرونا کدامند؟

منبع: ژیوار
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2041

به "سفر ایرانی ها در جستجوی دریافت واکسن کرونا درست یا غلط؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ایرانی ها در جستجوی دریافت واکسن کرونا درست یا غلط؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید