شکل گیری خوشه های کرونای انگلیسی در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از شرق تهران

به گزارش ایران عکس، تهران (پانا) - فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر لزوم اجتناب از سفر در ایام نوروز، گفت: تقریبا در همه بخش های تهران بارقه های شکل گیری خوشه های ناشی از کرونای انگلیسی را می بینیم. بیشتر آنچه تا به امروز حاصل شده، تمرکز انتشاری واریانت جهش یافته در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از مناطق شرقی تهران است.

شکل گیری خوشه های کرونای انگلیسی در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از شرق تهران

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی گفت: در حال حاضر 2282 بیمار مبتلا به کرونا در بخش های بیمارستانی اختصاص داده شده به کرونا در تهران بستری هستند که از این تعداد حدود 780 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. همچنین تعداد بیماران جدید کرونای بستری شده در بخش های عادی و ویژه در 24 ساعت اخیر در تهران بالغ بر 380 بیمار است که از این تعداد 122بیمار مستقیما در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 16 نفر از شهروندان تهرانی بر اثر کرونا فوت کردند و تعداد بیماران بدحالی که روی دستگاه هستند، در مجموع بخش های مراقبت ویژه ما 168 بیمار است و 39 بیمار جدید هم در 24 ساعت گذشته به دلیل بدحالی به اینتوبه احتیاج پیدا کردند.

زالی درباه شرایط کرونای انگلیسی در تهران، گفت: متاسفانه تقریبا در همه بخش های تهران بارقه های شکل گیری خوشه های ناشی از کرونای انگلیسی را می بینیم. بیشتر آنچه تا به امروز حاصل شده، تمرکز انتشاری واریانت جهش یافته در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از مناطق شرقی تهران است. در طول یک هفته گذشته بر اساس مراجعینی که از بیمارستان ها استخراج کردیم و محل سکونت افرادی که معین شد به ویروس جهش یافته مبتلا هستند، تمرکز ویروس در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از شرق شهر تهران بوده است.

وی تاکید نمود: مهمترین مساله اجتناب از سفر است. به ویژه اینکه در حال حاضر در 29 استان کشور شاهد ویروس جهش یافته هستیم و ممکن است با یک اختلاط سویه های مختلف ویروس در اقصی نقاط کشور روبرو شویم. از آنجایی که بیشتر مبداء سفری در نوروز از استان تهران به سمت سایر مناطق کشور است، به اقصی نقاط کشور رفته و در معرض روبرو با ویروس های جدید هستند و وقتی به تهران برگردند، کلکسیونی از سوش های متفاوت ویروس در تهران را خواهیم داشت و طبیعتا می توانیم هفته های سختی را در هفته سوم و چهارم فروردین ماه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1545

به "شکل گیری خوشه های کرونای انگلیسی در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از شرق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکل گیری خوشه های کرونای انگلیسی در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از شرق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید