فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده نهادینه گردد

به گزارش ایران عکس، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان با بیان اینکه فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده باید میان شهروندان نهادینه گردد، گفت: درخواست فاکتور از فروشنده، امنیت را برای فروشندگانی که دنبال گرانفروشی هستند از بین می برد.

فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده نهادینه گردد

به گزارش خبرنگاران، شهاب رزمی شامگاه 13 آبان ماه در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان که در اهواز برگزار گردید، با بیان این که شهروندان در زمان خرید از فروشگاه ها، درخواست فاکتور نمی نمایند، اظهار کرد: چندین بار در بازرسی ها به صوررت نامحسوس، شهروندان را رصد می کردم اما حتی یکبار هم از سوی خریدار تقاضای فاکتور از فروشنده نشد. در این زمینه کمیته اطلاع رسانی قرارگاه اقتصادی استان باید در راستای آموزش درخواست همیشگی فاکتور به شهروندان گام بردارد.

وی اضافه نمود: هر چند پاسخگویی از وظایف اصلی مدیران است و مطالبه مردم از دولت، حکومت و نظام به حق است اما مطالبه مردم از مردم هم وجود دارد و خدماتی که مردم باید به یکدیگر ارائه دهند از سوی خود مردم نادیده گرفته می گردد.

رئیس کمیته بازرسی و نظارت قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان با بیان این که فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده باید میان شهروندان نهادینه گردد، توضیح داد: درخواست فاکتور از فروشنده، امنیت را برای فروشندگان که دنبال گرانفروشی هستند از بین می برد، زیرا احتمال می دهند که ممکن است خریدار پیگیری بعدی را نسبت به خرید خود داشته باشد.

رزمی با بیان این که بیشتر دستگاه های اجرایی در خوزستان برای بحران های احتمالی پیش رو آسیب شناسی نمی نمایند، عنوان نمود: بیشترین اقدامات در زمینه بازرسی ها در بازرسی پسینی خلاصه می گردد یعنی منتظر رخداد می مانیم و بعد از آن، برای برطرف مشکل به وجود آمده، جلسه تشکیل می دهیم و اقدام پیشگیرانه که بازرسی پیشینی به آن گفته می گردد، در دستگاه های اجرایی صورت نمی گیرد.

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان با اشاره به ادامه بازرسی های بازار و کنترل قیمت ها، گفت: در راستای حل مسائل و مسائل جامعه، موضوع افزایش بلیت های هواپیما در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت استان، فرودگاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس اماکن و امور اقتصادی استانداری، موضوع رصد و پیگیری شد.

رزمی ادامه داد: یکی از اقدامات و مصوبات، استقرار یک غرفه با حضور بازرس اداره کل تعزیرات و بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در فرودگاه است تا ایرلاین هایی که اقدام به چارتر کردن پروازها می نمایند معین شوند و اگر مردم هم شکایتی از شرایط پروازی و گرانفروشی بلیت داشته باشند، به غرفه مستقر در فرودگاه مراجعه نمایند.

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان اعلام نمود: همچنین مصوب شده است تا شعبه ویژه رسیدگی نماینده به تخلفات ایرلاین ها و پروازها در استان دایر گردد تا نسبت به کنترل قیمت بلیت های پرواز در فرودگاه اقدام و به تخلفات رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 87

به "فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده نهادینه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده نهادینه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید