فیس بوک دلیل قطعی 6 ساعته سرور های خود را اظهار داشت

به گزارش ایران عکس، فیس بوک شب گذشته با انتشار یک پست اعلام کرده که علت قطعی 6 ساعته سرور های خود که منجر به اختلال در واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر فیس بوک هم شد تغییر در تنظیمات روتر های شبکه بوده و اخبار مربوط به هک شدن اطلاعات کاربرانش صحت ندارد. توضیحات مدیران ارشد فیس بوک اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار نمی دهد. این شرکت بیان کرده که این اختلال در ترافیک شبکه، بر نحوه ارتباط مراکز داده های ما تأثیر متقابلی گذاشت و خدمات ما را در سراسر جهان متوقف کرد.

فیس بوک دلیل قطعی 6 ساعته سرور های خود را اظهار داشت

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس بوک ضمن عذرخواهی بابت این قطعی 6 ساعته اعلام کرده که مشکل این پلتفرم ها حل شده است. او افزود: برای این اتفاق بسیار متاسفم، ما می دانیم که شما کاربران چقدر به خدمات ما اعتماد دارید تا با استفاده از آن ها بتوانید با افرادی که دوسشان دارید ارتباط برقرار کنید.

صدها میلیون کاربر شبکه های اجتماعی شرکت فیسبوک در سراسر جهان دوشنبه، 4 اکتبر از بروز یک اختلال گسترده در مجموعه برنامه های شبکه های اجتماعی فیس بوک و پیام رسان های واتس اپ، اینستاگرام، و مسنجر فیسبوک خبر دادند. در پی بروز این اختلال گسترده، دسترسی میلیون ها کاربر به این شبکه های اجتماعی قطع شد. این اختلال نه تنها در شبکه اجتماعی فیسبوک و تمام پیام رسان های زیر مجموعه این شرکت ایجاد شد، بلکه باعث از کار افتادن سایت های دیگری مانند تیک توک، آمازون و گوگل هم شد.

این قطعی حدود ساعت 11 و 40 دقیقه صبح دوشنبه به وقت نیویورک آغاز شد و مسائل گسترده ای را برای شرکت فیس بوک در پی داشت. این بدترین قطعی فیس بوک از سال 2019 بود، زمانی که سایت بیش از 24 ساعت قطع بود. حتی کارکنان این شرکت هم قادر به ارتباط با یکدیگر نبودند و به ناچار از ایمیل برای ارتباط استفاده می کردند.

به نظر می رسد که این مسائل از یک به روزرسانی اشتباه صورت گرفت و باعث ناپدید شدن این پروتکل مسیریاب شد. ناپدید شدن BGP فیس بوک از اینترنت، موجب شد تا سرویس های DNS نتوانند IP سرورهای فیس بوک رو پیدا کننند که نتیجه این امر این چنین شد که کاربران هم امکان وصل شدن به سرورهای فیس بوک را در زمان قطعی نداشتند. طبق گفته یکی از مدیران فیس بوک در اشتباهی بزرگ، آپدیتی که مهندسان فیس بوک دیشب برای این شبکه ارسال کردند باعث به وجود آمدن مسائلی در تنظیمات سرور های شبکه فیس بوک شده بود.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1828

به "فیس بوک دلیل قطعی 6 ساعته سرور های خود را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک دلیل قطعی 6 ساعته سرور های خود را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید