لغو تحریم ها ایران را به شریکی با ارزش برای اروپا و ایتالیا تبدیل می نماید

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: رهبر حزب فورزا پوپولاره ایتالیا بر این باور است لغو تحریم ها ایران را به شریک باارزشی برای اروپا و ایتالیا تبدیل خواهد نمود.

لغو تحریم ها ایران را به شریکی با ارزش برای اروپا و ایتالیا تبدیل می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

خانم لائورا چیاترونی مادریگالی‬ رهبر حزب فورزا پوپولاره ایتالیا در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرنگاران معتقد است ایران و آمریکا باید کوشش قاطعی را برای متوقف کردن پیشروی تروریست ها در عراق انجام دهند. وی همچنین بر این باور است دولت ایتالیا زیاد دوام نمی آورد و در صورت لغو تحریم ها ایران شریکی با ارزش برای اروپا و ایتالیا خواهد بود.

سئوال: اگر تحریم ها لغو گردد آیا ایران بازار خوبی برای شرکت های اروپایی به خصوص شرکت های ایتالیایی خواهد بود؟

پاسخ: لغو تحریم ها ایران را به شریک باارزشی برای اروپا و ایتالیا تبدیل خواهد نمود. من خوشحالم که آمریکا این مساله را فهمیده است که درگیری و ناآرامی در خاور میانه تهدیدی خطرناک برای صلح و آرامش است و همان طور که قبلا نیز گفته ام مذاکره با ایران راه حل مناسبی برای کاهش تهدید تروریستی در منطقه است. تهدید تروریستی در منطقه می تواند روند خشونت ها را در مقیاس غیر قابل تصوری تشدید کند.

سئوال: نظر شما در مورد حق غنی سازی ایران چیست؟

پاسخ: ایران باید در مورد برنامه غنی سازی خود اطمینان دهد که این برنامه با اهداف نظامی نخواهد بود.

سئوال: ارزیابی شما از روابط ایران و ایتالیا در دولت رنتسی چیست؟

پاسخ: من نمی توانم تصور کنم روند تصمیم گیری ها در دولت رنتسی چگونه است چه در عرصه سیاست داخلی و چه در زمینه سیاست خارجی. این یک دولت انتقالی عملگرا است. هیچ چیز سیاسی در دولت رنتسی وجود ندارد. مردم ایتالیا بسیار ناراضی هستند. اوباما حتی در اینجا و سایر مناطق نیز دچار اشتباهاتی شده است. به نظر من انتخابات جدیدی در ایتالیا برگزار خواهد شد.

سئوال: پیشنهاد شما به فردریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا برای روابط با ایران چیست؟

پاسخ: موگرینی واقعا جوان، ولی مصمم و بااراده است. البته من فکر می کنم دولت رنتسی عمر زیادی نخواهد داشت. من پیشنهاد می کنم وزیر خارجه ایتالیا از یاری ایران برای آزادی دو سرباز ایتالیایی که دو سال است در هند گروگان گرفته شده اند استفاده کند. من به موگرینی توصیه می کنم از این فرصت برای مذاکره با ایران برای میانجیگری استفاده کند. دو سرباز ایتالیایی بی گناه بوده و کسی را نکشته اند، آنها به دلایل سیاسی بازداشت شده اند. این داستانی غم انگیز است که باید سرانجام یابد. ایتالیایی ها از میانجیگری ایران برای آزادی فوری سربازان این کشور سپاسگزاری خواهند کرد.

برای دیدن نسخه انگلیسی خبر اینجا کلیک کنید.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 381

به "لغو تحریم ها ایران را به شریکی با ارزش برای اروپا و ایتالیا تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو تحریم ها ایران را به شریکی با ارزش برای اروپا و ایتالیا تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید