لندن: سفارت انگلیس در تهران بزودی بازگشایی می گردد، روانچی: تاریخ قطعی تعیین نیست

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفته است که سفارت انگلیس در تهران پس از طی کردن ترتیبات اجرایی بازگشایی خواهد شد؛ معاون وزیر خارجه ایران هم از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران بزودی اطلاع داد.

لندن: سفارت انگلیس در تهران بزودی بازگشایی می گردد، روانچی: تاریخ قطعی تعیین نیست

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به خبرنگاران گفت که سفارت کشورش در تهران پس از طی ترتیبات اجرایی در تهران بازگشایی می گردد.

وی از ارائه تاریخ دقیق و جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما گفت که ابتدای بازگشایی با آغاز به کار چند نفر از کارکنان و در بخش کوچکی خواهد بود.

محمدحسن حبیب الله زاده، کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس نیز گفته است که سفارت انگلیس در تهران به زودی بازگشایی می گردد. آقای حبیب الله زاده می گوید: همچنین همه بخش های سفارت ایران در انگلیس در آینده ای نزدیک فعال می گردد. هم اکنون مذاکرات برای بازگشایی کامل سفارتخانه های دو کشور در حال اجرا است تا در آینده ای نزدیک این کار صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به خبرنگار خبرنگاران گفت که بازگشایی کامل سفارت انگلیس در تهران به محض طی کردن ترتیبات اجرایی و طی چند هفته آینده احتمالا صورت گیرد.

وی گفت که سطح روابط فعلا در حد کاردار در نظر گرفته شده و تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است و در صورت ایجاد تغییر در این سطح خبر آن متعاقبا اعلام می گردد.

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در مورد بعضی اخبار مبنی بر بازگشایی سفارتخانه های ایران و انگلیس در روز سه شنبه هفته جاری، به خبرنگاران گفت: این کار بزودی انجام می گردد و تاریخی قطعی هنوز معین نشده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 482

به "لندن: سفارت انگلیس در تهران بزودی بازگشایی می گردد، روانچی: تاریخ قطعی تعیین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: سفارت انگلیس در تهران بزودی بازگشایی می گردد، روانچی: تاریخ قطعی تعیین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید