مخالفت دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ، تشکیل وزارت میراث ضرورتی ندارد؛ وزارت بازرگانی در اولویت است

به گزارش ایران عکس، معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان این که تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد دولت نبود گفت: پیشنهاد تشکیل این وزارتخانه در قالب طرح از سوی نمایندگان مطرح شد و هیات دولت مکررا با تشکیل این وزارتخانه مخالف بوده است.

مخالفت دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ، تشکیل وزارت میراث ضرورتی ندارد؛ وزارت بازرگانی در اولویت است

خبرنگاران: شورای نگهبان که پیش از این دو بار به دلایلی همچون بار اقتصادی و قوانین خلاف شرع با تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی مخالفت کرده بود روز گذشته 14 مرداد ماه بالاخره با تشکیل این وزارتخانه موافقت کرد.

بیش از 2 دهه است که که کنندگان مجلس به دنبال تغییر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه است و پیش از این چند بار این موضوع در مجلس مطرح و یک بار نیز تا مرحله رای گیری رفته اما رای لازم را کسب نکرد. کنندگان مجلس شورای اسلامی درصدد هستند با تشکیل وزارتخانه، این بخش از دولت را دربرابر اقدامات خود پاسخگو کنند.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در واکنش به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: دولت دوازدهم همواره احکام برنامه ششم توسعه در خصوص کوچک سازی ساختار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی درخصوص تصویب قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این پیشنهاد در قالب طرح از سوی کنندگان مطرح شد و هیات دولت به دلیل بار اقتصادی و مغایرت آن با اصل کوچک سازی ساختار دولت، موضوع ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه، مکررا مخالفت خود را با تشکیل وزارتخانه مزبور گفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: دولت طی مکاتبات متعدد با مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل وزارتخانه فوق را غیرضروری و مغایر اصل 126 قانون اساسی- مبنی بر اختیار رئیس جمهوری در تنظیم ساختار اداری- و اصل 75 قانون اساسی به لحاظ تحمیل بار اقتصادی بر کشور دانست.

امیری با بیان این که در شرایط فعلی اولویت دولت دوازدهم تشکیل وزارت بازرگانی است گفت: در شرایط کنونی، مدیریت متمرکز بر فرآیند توزیع و زنجیره تامین کالاهای اساسی و انتظام بازار و ساماندهی و توسعه صادرات کالا و خدمات و ارتقای نظام بازرسی و نظارت بر فرآیند شبکه توزیع و فروش کالاها و خدمات ضروری است، تا وضعیت بهبود یافته و تنظیم بازار و تثبیت قیمت ها به ویژه در کالاهای اساسی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با اقدامات خصمانه اقتصادی و تجاری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد حوزه های تجارت الکترونیک و خدمات تجاری در جهت اشتغال بیشتر فعال شود در پاسخ به ایرنا گفت: تنها راه عملیاتی شدن اهداف فوق، متمرکز کردن امور بازرگانی و تجاری در وزارتخانه مستقل است.

منبع: چمدان
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 275

به "مخالفت دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ، تشکیل وزارت میراث ضرورتی ندارد؛ وزارت بازرگانی در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ، تشکیل وزارت میراث ضرورتی ندارد؛ وزارت بازرگانی در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید