مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار گشت

به گزارش ایران عکس، عزاداران حسینی در شهرهای مختلف پاکستان با برگزاری دسته های عزاداری، شهادت سالار شهیدان، و حضرت عباسع را به سوگ نشستند.

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار گشت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عزاداران حسینی در شهرهای مختلف پاکستان با برپایی دسته های عزاداری به سوگ شهدای کربلا نشستند.

گزارش ها حاکی است در شهرهای بزرگی مانند کراچی، لاهور، کویته، اسلام آباد، پیشاور، پاراچنار و... مسلمانان اعم از شیعه و سنی با برپایی دسته های عزاداری و ایستگاه های صلواتی فضای شهر را سیاه پوش کردند.

در شهر کراچی عزاداران حسینی از جهتهای مختلف سینه زنی و عزاداری را شروع کردند و انتها جهت تمام دسته های عزاداری به حسینیه ایرانیان مقیم کراچی ختم شد.

شبکه های مختلف خبری پاکستان با پوشش مستقیم و غیرمستقیم مراسم عزاداری، شکوه حضور مردم در عزای سالار شهیدان را فراتر از حد بیان روایت کردند.

غیر مسلمانان نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع نذورات کوشش می نمایند تا خود را در عزای حسینی شریک نمایند.

لازم به ذکر است طبق قانون اساسی پاکستان روز تاسوعا و عاشورا تعطیل رسمی است و تمام مردم کشور خود را در عزای فرزند رسول خدا ص شریک می دانند.

دولت پاکستان نیز با اتخاذ بعضی تدابیر ویژه و بستن سینگال های موبایل کوشش خوبی را برای تامین امنیت عزاداران حسینی به انجام رساند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 343

به "مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید