معرفی نامزدهای گروه های کُرد عراق برای تصدی وزارت خارجه و دادگستری

به گزارش ایران عکس، حزب دموکرات کردستان عراق از معرفی نامزدهای تصدی پست وزارت خارجه و دادگستری به نخست وزیر این کشور خبر داد.

معرفی نامزدهای گروه های کُرد عراق برای تصدی وزارت خارجه و دادگستری

به گزارش خبرنگاران، شیرزاد سعید، نماینده حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه گفت که کردها چند فرد را برای تصدی پست های وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری معرفی کردند.

وی اضافه نمود: برای هر وزارتخانه چند فرد پیشنهاد شده است و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دو تن از آنها را برای تصدی پست وزارت خارجه و دادگستری انتخاب خواهد کرد.

شیرزاد سعید در ادامه گفت که الکاظمی متعهد به مشخص تکلیف هرچه سریع تر این مسأله و تمامی وزارتخانه های بدون وزیر شد.

این در حالی است که صفوان بشیر، نماینده حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق یکشنبه در سخنانی گفت که هنوز نامزد نهایی توسط این حزب برای بر عهده دریافت سکانداری وزارت امور خارجه مشخص نشده است.

وی در این باره گفت: کردها بر معرفی فؤاد حسین برای تصدی این سِمت اصرار دارند اما درباره این مسأله و دستیابی به توافق با احزاب شیعه و سنی در حال مذاکره هستند و باید به راه حلی دست یافت که رضایت همه طرف ها را به همراه داشته باشد.

به همین دلیل، عماد باجلان، از اعضای برجسته حزب دموکرات کردستان عراق در گفت وگو با سایت کُردزبان شارپرس گفت که انصراف حزب دموکرات کردستان از تصدی سِمت وزارت دارایی عراق که در دو دولت پیشین آن را در دست داشت، صرفاً با هدف حمایت از کابینه دولت مصطفی الکاظمی اجرا شده و فواد حسین، وزیر پیشین دارایی در دولت عادل عبدالمهدی نامزد این حزب برای تصدی وزارت امور خارجه است که به جای وزارت دارایی به حزب دموکرات داده شده است.

وی اضافه نمود، خالد شوانی، از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز نامزد تصدی وزارت دادگستری در دولت الکاظمی است.

احزاب شیعه و کُرد عراق اخیراً درباره جابجایی پست های وزارت دارایی با وزارت خارجه توافق کردند و طبق این توافق، وزارت دارایی در تصدی احزاب شیعه و وزارت خارجه در اختیار کردها قرار گرفت.

سِمت وزارت شهرسازی، مسکن و شهرداری های عراق نیز به نازنین محمد از حزب دموکرات داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1034

به "معرفی نامزدهای گروه های کُرد عراق برای تصدی وزارت خارجه و دادگستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نامزدهای گروه های کُرد عراق برای تصدی وزارت خارجه و دادگستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید