نخست وزیر سابق کویت ممنوع السفر شد خبرنگاران

به گزارش ایران عکس، دادگاه وزرا در کویت نخست وزیر سابق این کشور را در خصوص پرونده فساد چند صد میلیونی صندوق ارتش این کشور ممنوع السفر کرد.

نخست وزیر سابق کویت ممنوع السفر شد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دادگاه وزرا در کویت روز دوشنبه حکم ممنوع السفر شدن جابر المبارک نخست وزیر سابق کویت را به دنبال بازپرسی ها از وی در پرونده معروف به تخلفات مالی صندوق ارتش این کشور صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، رسانه های محلی کویت اعلام کردند که پس از بازپرسی از نخست وزیر سابق کویت در پرونده فساد چندصد میلیونی، دادگاه تصمیم گرفت که او را تا سرانجام رسیدگی به پرونده، ممنوع السفر کند.

منابع کویتی افزودند: دلیل احضار المبارک وافزودن وی به پرونده ای که یک وزیر و چندین مسئول کویتی در خصوص آن متهم هستند، اعترافات متهمان علیه وی است.

المبارک از اواخر سال 2011 تا سرانجام سال 2019 نخست وزیری کویت را برعهده داشت. او پس از کشمکش با نمایندگان و همراه با افشا و طرح موضوع صندوق ارتش استعفا داد.

این قضیه در نوامبر 2019 مطرح شد، پس از اینکه ناصر الصباح که آن زمان وزیر دفاع بود، دادستانی کل را در جریان وجود جرایم متعلق به اموال عمومی در نهاد ارتش طی سال های قبل از اینکه او متصدی وزارت دفاع شود قرار داده بود.

دادستانی کل هم به دادگاه وزرا ابلاغ کرد که درباره این قضیه که تخلفات مالی آن بالغ بر 240 میلیون دینار(790 میلیون دلار) است تحقیق کند که در آن چند مقام برجسته از جمله خالد الجراح متهم شناخته شده اند.

صندوق مالی ارتش کویت در دهه 1950 میلادی و با هدف رسیدگی به امنیت ملی این کشور تأسیس شده است و زیر نظر وزیران دفاع ادوار مختلف کویت اداره می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1588

به "نخست وزیر سابق کویت ممنوع السفر شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق کویت ممنوع السفر شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید