واکنش اروپایی ها به حمله نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش ایران عکس، در پی شروع حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی گفت، امیدوار است عملیات آنکارا در سوریه به دقت و به شکل متناسب انجام گردد.

واکنش اروپایی ها به حمله نظامی ترکیه در سوریه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفت، ترکیه اعلام نموده عملیات نظامی آن در شمال شرق سوریه محدود خواهد بود. مهم عدم بی ثبات سازی منطقه است.

پیشتر، وزیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا گفت، فرانسه، انگلیس و آلمان از شورای امنیت خواسته اند تا برای آنالیز حمله ترکیه در سوریه تشکیل جلسه دهد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی نیز ترکیه را به خویشتن داری و توقف عملیات نظامی خود در سوریه فراخواند.

وی طی اظهاراتی در مجلس اروپا گفت، ترکیه نگرانی های امنیتی در مرزهای خود با سوریه دارد و ما باید آن را درک کنیم. اما من آنکارا و دیگر طرف های تاثیرگذار را به خویشتنداری فرا می خوانم.

یونکر اضافه کرد، اگر طرح ترکیه شامل ایجاد به اصطلاح منطقه امن می گردد نباید انتظار داشته باشد اتحادیه اروپا هیچگونه مبالغی را در این خصوص پرداخت کند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز قویا حمله ترکیه به شمال سوریه را محکوم کرد و گفت: این حمله موجب تشدید ناامنی و بی ثبات سازی منطقه و بازگشت داعش می گردد.وی در بیانیه ای گفت، حمله ترکیه موجب وقوع بحران انسانی جدیدی می گردد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا نیز ضمن محکوم کردن این حمله تاکید نمود، اقدام ترکیه ثبات منطقه را تهدید و به غیر نظامیان آسیب وارد می نماید.

وزارت خارجه هلند نیز در پی عملیات نظامی آنکارا به شمال سوریه سفیر این کشور را فرا خواند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 419

به "واکنش اروپایی ها به حمله نظامی ترکیه در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اروپایی ها به حمله نظامی ترکیه در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید