پروفسور بزرگ اکبرزاده خیاوی و ادعای درمان کرونا با زهر زنبور

به گزارش ایران عکس، دکتر بزرگ اکبر زاده خیاوی، متخصص بیوشیمی 13 مرداد 99 در برنامه زنده شبکه سوم صداوسیما گفت که می تواند با نیش زنبورعسل، واکسن و درمان کرونا را بسازد. اکبر زاده مدعی شد که فرمول فراوری واکسن و داروی کرونا را دارد و این فرمول صد درصد درمان قطعی بیماری را در پی خواهد داشت.

پروفسور بزرگ اکبرزاده خیاوی و ادعای درمان کرونا با زهر زنبور

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، پروفسور بزرگ اکبر زاده خیاوی با حضور در برنامه طبیب که از شبکه سوم صداوسیما به صورت زنده روی آنتن می رود، ادعا کرد که توانسته فرمول واکسن و درمان قطعی کرونا را بسازد.

اکبر زاده در سخنان خود با اشاره به درمان مؤثر زهر زنبورعسل برای بیماران مبتلابه کرونا، گفت: با توجه به ارتباطی که با زنبورداران مشکین شهر و اردبیل داشته ام، هیچ کندو داری کرونا نگرفته است. وی مدعی شد که با همکاری یکی از دانشجویان خود آزمایش هایی انجام داده است، که در پی آن زهر زنبورعسل به یکی از بیماران حاد کرونایی تزریق و پس از یک روز کاملاً بهبود یافت. اکبر زاده در ادامه اضافه کرد: به همه بشریت و ایران عرض می کنم که تعلل نکنید من حتی فرمول فراوری آمپول و واکسن کرونا را هم آورده ام. اکبر زاده مدعی شده که واکسن هم نمی تواند برای از بین رفتن ویروس کرونا مؤثر باشد، تنها راهکار درمان قطعی این بیماری زهر زنبورعسل است.

اکبر زاده این را هم گفت که اگر زهر زنبورعسل در اختیار کارشناسان ما قرار گیرد، می توانند ظرف مدت یک ماه داروی مناسب این ویروس را بسازند. وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این دارو هیچ عارضه ای نخواهد داشت و می تواند درمانی برای بیماری حاد تنفسی باشد.

این ادعای بزرگ اکبر زاده خیاوی با واکنش های بسیاری روبرو شد. در این رابطه انستیتو پاستور ایران نیز این ادعا را رد کرد و در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: آقای دکتر بزرگ اکبر زاده خیاوی شخصی که به تازگی مدعی درمان کرونا با نیش زنبورعسل شده، در حال حاضر وابستگی علمی به انستیتو پاستور ندارد و وی عضو هیأت علمی بازنشسته این مرکز بوده است.

انستیتو پاستور خاطرنشان کرد که: این ادعای دکتر اکبر زاده در این مرکز موردآنالیز قرار نگرفته است. این مرکز پزشکی معتبر در ایران با ارائه توضیحاتی در این خصوص اضافه کرد: در پی انتشار کلیپی در شبکه های مجازی در خصوص تأثیر نیش زنبورعسل بر درمان کرونا که در یک برنامه زنده تلویزیونی توسط دکتر بزرگ اکبر زاده خیاوی منتشرشده است به استحضار می رساند که ادعا های ایشان در این مرکز (انستیتو پاستور ایران) موردآنالیز و تأیید قرار نگرفته است.

انستیتو پاستور در ادامه توضیحاتش می افزاید: آنالیز تأثیر درمانی هر دارو با مداخله پزشکی بر ویروس کرونا و بیماری های مشابه، باید پس از آنالیز پروپوزال مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته های اخلاق پزشکی صورت بگیرد. تا زمانی که این مراحل انجام نگردد و نتایج احتمالی درمانی مطالعات به تأیید مراجع ذی صلاح در کشور نظیر (سازمان غذا و دارو) نرسیده و پروتکل های درمانی وارد نگردد، این روش های درمانی ادعا های اثبات نشده بود و مورد تأیید نیست و توصیه نمی گردد.

دراین بین دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا، نیز این ادعا راد رد نموده است. دکتر مردانی با انتقاد شدید از صداوسیما، از اجازه ورود چنین افرادی به یک برنامه تلویزیونی، اضافه کرد: درمان کرونا با زهر زنبورعسل اصلاً صحت ندارد و مطرح کردن این مسئله غیرعلمی و غیر کارشناسی است.

با توجه به اینکه آقای اکبر زاده در مقطعی رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران بوده است و در چندین طرح و مقاله ازجمله فراوری انسولین و مقاله او در خصوص سرطان پستان در کارنامه اش دیده می گردد، اما طرح چنین ادعایی بدون مستندات علمی معتبر، آن هم در برنامه زنده تلویزیونی واکنش های زیادی را در پی داشت.

هم زمان با شیوع کرونا در ایران، بودند افرادی که بدون داشتن تحصیلات مرتبط و نیز بدون ارائه مدارک علمی و کارشناسی برای درمان این ویروس دارو های مختلفی ازجمله: (داروی منسوب به امام کاظم، روغن بنفشه، نوشیدن ادرار شتر، دود کردن عنبر نساء، خوردن خون جوجه تیغی و ...) را تجویز و تبلیغ می کردند. اما ادعای مطرح شده (درمان کرونا توسط زهر زنبورعسل) توسط دکتر بزرگ اکبر زاده بدون مستندات علمی و کارشناسی در یک برنامه زنده تلویزیونی واکنش ها و نقدها بسیاری را در فضای مجازی و رسانه ها به دنبال داشته است. مهم ترین این واکنش ها، اطلاعیه انستیتو پاستور ایران بود که صراحتاً این ادعا را رد کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1159

به "پروفسور بزرگ اکبرزاده خیاوی و ادعای درمان کرونا با زهر زنبور" امتیاز دهید

1 کاربر به "پروفسور بزرگ اکبرزاده خیاوی و ادعای درمان کرونا با زهر زنبور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروفسور بزرگ اکبرزاده خیاوی و ادعای درمان کرونا با زهر زنبور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید