پسکوف: پوتین در نشست گلاسکو شرکت نمی کند، روابط سطح بالا با آمریکا لازم است

به گزارش ایران عکس، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت که رئیس جمهوری روسیه به صورت حضوری یا آنلاین در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در گلاسکو شرکت نمیکند، اما از قبل ویدئویی برای شرکت کنندگان در کنفرانس جنگلداری و کاربری اراضی آماده نموده است.

پسکوف: پوتین در نشست گلاسکو شرکت نمی کند، روابط سطح بالا با آمریکا لازم است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه متأسفانه (در این نشست) صحبت نخواهد کرد، زیرا گلاسکو امکان مشارکت به وسیله ویدئو کنفرانس را فراهم نیاورده است. با این حال، در چارچوب اجلاس تغییرات آب و هوایی در گلاسکو، کنفرانسی در خصوص جنگلداری و کاربری اراضی برگزار خواهد شد که رئیس جمهور از قبل یک پیغام ویدیویی برای شرکت کنندگان در این کنفرانس ضبط نموده است.

سخنگوی کرملین اضافه نمود که پوتین قبلاً به وسیله ویدیو، در نشست اخیر سران گروه 20، درباره موضع روسیه در خصوص آب و هوا صحبت نموده است.

پسکوف در ادامه، با ابراز امیدواری نسبت به ادامه یافتن گفت وگوهای سری امنیت سایبری با آمریکا، گفت: قبلاً گفته ایم که در ادامه مذاکرات ژنو (نشست پوتین و بایدن در ماه ژوئن)، مجموعه ای از رایزنی های امنیت سایبری بین روسیه و آمریکا برگزار شده است. (البته) بدیهی است که این ارتباطات سری هستند، زیرا این حوزه ای نیست که در آن، تبلیغات بیش از حد، به دستیابی به نتایج مطلوب مسکو و واشنگتن، یاری کند. امیدواریم این ارتباطات ادامه پیدا کند.

پسکوف بعلاوه با مهم دانستن گفت وگوهای اخیر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا، گفت که دو کشور متفق القول هستند که حفظ ارتباطات در سطوح بالا، لازم است.

سخنگوی کرملین گفت: لاوروف فرصتی داشت تا در حاشیه رویدادهای مختلف به طور مختصر با بایدن صحبت کند. این مهم است. آن ها به بحث در خصوص درک ضرورت ارتباطات سطح بالا، ادامه دادند. ما موافقیم که ارتباطات سطح بالا هم از منظر ارتباطات دوجانبه دو کشور و هم از نظر گفت وگوهایمان در خصوص جغرافیای وسیع تر اهمیت دارد. بنابراین، این ملاقات مهمی بود و تماس ها با طرف آمریکایی ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1875

به "پسکوف: پوتین در نشست گلاسکو شرکت نمی کند، روابط سطح بالا با آمریکا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسکوف: پوتین در نشست گلاسکو شرکت نمی کند، روابط سطح بالا با آمریکا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید